«ناپدید شدن» ایرانی خریدار خارجی یافت

0
174

فیلم ایرانی «ناپدید شدن» که روز پنجشنبه در فهرست فیلم‌های این دوره جشنواره فیلم ونیز قرار گرفت، خریداری خارجی برای نمایش این فیلم در بازارهای جهانی پیدا کرد.

«نیو یوروپ فیلم سلز» کمپانی یان نازوسکی مستقر در ورشو قراردادی برای فروش جهانی فیلم علی عسگری با عنوان «ناپدید شدن» امضا کرد.

این فیلم که به تازگی به عنوان یکی از رقبای بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز معرفی شده نوشته علی عسگری و فرنوش صمدی همکار وی است و داستان دو عاشق جوان را روایت می‌کند که در شبی سرد در تهران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌روند تا کمک بگیرند اما آنها با نتایج تراژیکی روبه‌رو می‌شوند.

این فیلم اولین فیلم بلند عسگری است و پیشتر فیلم‌های کوتاه او در جشنواره ونیز و کن به نمایش درآمده بودند.

این کمپانی اعلام کرده است: ما گسترش کارهای عسگری را به عنوان یک کارگردان پی گرفته‌ایم و از تحسین‌کنندگان کارهای او و فیلم‌های کوتاهش بوده‌ایم. او یکی از استعدادهای جدید در سینمای جهان است.

عسگری سابقه ٢ بار حضور در بخش مسابقه فیلم های کوتاه جشنواره کن با فیلم های «بیشتر از دو ساعت» و «سکوت» و همچنین حضور در جشنواره های ونیز و ساندنس را داشته است و برنده جوایز متعدد بین المللی در طی ٥ سال اخیر شده و چندین بار به آکادمی اسکار برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه معرفی شده است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در فیلم «ناپدید شدن» صدف عسگری، امیررضا رنجبران، نفیسه زارع، محمد حیدری، سحر ستوده، نازنین احمدی، پدرام انصاری، محمد کمال علوی، مهرداد محمدی، فیروزه رکنی وند، کتایون ساکی و امینه مرزوعی ایفای نقش کرده‌اند.