نامه وکلای زندانی دراویش به هفتمین رئیس جمهور ایران: آقای روحانی ما هیچ درخواستی از جنابعالی نداریم

0
290

وکلای زندانی و مدافعان حقوق دراویش گنابادی در نامه‌ای آغاز کار دولت تدبیر و امید را به رئیس جمهور منتخب کشور، آقای حسن روحانی تبریک گفته و همچنین دست یافتن شخصیتی از جامعه حقوقی کشور به عالیترین مقام اجرایی کشور را به فال نیک گرفتند و به تشریح اوضاع بغرنج دراویش طریقت گنابادی و عدم اجرای عدالت در مورد حقوق آنها پرداختند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، وکلای زندانی دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور در نامه ارسالی خود به آقای روحانی با اشاره با موارد متعدد نقض حقوق دراویش، محکوم شدن فعالان حقوق دراویش به حبس های سنگین و طولانی را مصداق اعمال بایکوت قضایی و قانونی بر دراویش دانستند .

یاد آور می شود که چندی پیش شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی هفت نفر از وکلای زندانی دراویش و فعالان حقوق دراویش را به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و تشکیل و عضویت در گروه ضد امنیتی جمعا به ۵۶ سال و شش ماه حبس تعزیزی و به همراه ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و فعالیت در احزاب و رسانه‌ها محکوم کرده بود.

آنها احکام سنگین و حکم های ناعادلانه خود را هزینه تلاش آنها برای برقراری قانون دانستند و در پایان خطاب به آقای روحانی نوشتند : ” ما هیچ درخواستی از جنابعالی نداریم. پایبندی و عمل به سوگندی که به هنگام اخذ پروانه وکالت یاد کرده اید می تواند پایان بخش عمده مشکلات مردم و از جمله دراویش گنابادی باشد.”

متن این نامه که در اختیار سایت مجذوبان نور «پایگاه خبری دراویش گنابادی» قرار گرفته است به این شرح است:

هو

۱۲۱

 

رئیس جمهور محترم و منتخب مردم، جناب آقای دکتر حسن روحانی؛

با عرض سلام و تبریک؛

سلام و تبریکی با خوف و رجا، خوف از آن رو که مبادا این عرض سلام، تایید ِسرابی دروغین باشد و ما نیز، ولو به قدر نگارش نامه ای کوتاه، در فریب ِ ملت ایران نقش داشته باشیم و ۴ سال بعد، ناممان در زمره‌ی چاپلوسان ِ مردم فریب درج گردد. و چرا چنین هراسان، بدگمان و کژ خیال نباشیم، مادامی که از سوراخ خوش خیالی، بارها گزیده شده‌ایم و سراب را آب پنداشته، خود و دیگران را در برهوت بلا و مصائبی تازه گرفتار و داغ ِ مهر خام اندیشی را به پیشانی نقش کرده‌ایم!؟

و از طرفی بیم آن داریم که اگر زمانه بار دگر برکام سرهنگان با نام و گمنام چرخید و دولت تدبیر و امید، فتنه‌گر! و فتنه انگیز! شد، همین نامه عاملی است تا بیش از پیش جور و ظلم را بر برادران خود و فرزند و عیال آنها پذیرا باشیم، کما آنکه در سال ۱۳۸۸ این مصیبت را نیز تجربه کرده ایم.

و سلام و تبریکی با رجا و امید فراوان، زیرا ۶۰ سال پس از زنده یاد دکتر محمد مصدق، شخصیتی از جامعه حقوقی کشور و از همکاران خود را بر مسند عالیترین مقام اجرایی کشور می بینیم که شعارهایش، گویی از آلام به استخوان رسیده‌ی ملت و از دردهای جان فرسای مردم برآمده و نوید تغییر و تحول می دهد.

پس در این خوف و رجا، جانب احتیاط را از کف نمی دهیم و با رعایتِ ادب ِ عاری از دوراندیشی و به عنوان یک همکار، به شما و ملت ایران تبریک می گوییم و آن تبریکِ از دل برآمده و از جان برخواسته را ، آن زمان بر زبان می رانیم که رفتار و عملکرد جنابعالی را درتحقق شعارهایتان دیده باشیم.

و اما بعد،

جنابتان در سخنانی که هنگام تبلیغات انتخاباتی ایراد کردید، از فقر، تورم، گرانی، بیکاری و مشکلات عدیده ای که گریبان مردم را گرفته است، سخن به میان آوردید و آن را نتیجه مدیریت ناکارآمد، بی اخلاقی و کج سلیقگی مسئولان و برنامه ریزان مملکت عنوان کردید، بنابراین تکرار مکررات نمی کنیم و گوش را از شنیدن آنچه چشم دیده است به زحمت نمی اندازیم.

اهل طریقت و تصوف نیز، خاصه دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی همچون فرد فردِ قاطبه ملت، به همین مشکلاتی که مجمل اشاره کردید، مفصل گرفتارند، اما برایشان ظلمی مزید و دردی مضاعف، بار شده است که شنیدن آن بر هر وجدان ِ بیدار و منصفی سنگینی خواهد کرد.

آقای رئیس جمهور

در این کشور، اهل طریقت به آن مرد می ماند که نیمه شب به گرمابه رفت و دلاک را سم دار دید و لیف‌کش و سرشوی را نیز بر سبیل جنیان یافت. پس هراسان گرمابه دار را از آنچه در حمامش دیده بود خبر داد و گفت: «چه نشسته ای که عمله‌ی گرمابه از طایفه جن اند» گرمابه دار از او پرسید: « ایشان را چگونه یافتی؟» گفت : « دیدم که سم دارند»، گرمابه‌دار لنگ از پای کنار زد و سم خویش را برابر دیده‌گان مرد گرفت و او را گفت: «پای ایشان را چنان دیدی که پای مرا؟!»

دراویش گنابادی، سالهاست در اسارت جنیان ِحمام ِسیاست دروغ پایه و بحران محورند و شکایت به هرجا برده اند، آنجا را حمام جنیان دیده اند. جنابعالی بفرمایید! وقتی دزد، لباس گزمه به تن می کند و در کسوت مستنطق در می آید و مستنطق جامعه ی داروغه می پوشد و داروغه ردای قاضی بر دوش می اندازد. او که خانه‌ی اندیشه و مسکن اعتقادش را سارق شب غارت کرده است، شکایت به کجا و به چه کسی عرضه دارد؟

تخریب حسینه ها، پلمپ مراکز عبادی، ضرب و شتم، هزاران احضار غیرقانونی، دستگیریهای فله ای، بازجویی و شکنجه، صدور احکام قضایی ظالمانه، شلاق و زندان و تبعید، بایکوت خبری، تبلیغات مسموم، حصرخانگی و ممانعت از مسافرت مشایخ طریقت، ممانعت از نشر کتب عرفانی، اخراج از ادارات و …، تنها گوشه هایی از هفت دستگاه موسیقی فریبای این جنیان، برای تسخیر عقل و درایت خواص مملکت است تا با ایجاد یک جبهه‌ی گسترده و متحد، به خیال خود حذف دراویش را از صفحه‌ی روزگار رقم زنند!

در حالی که راه دراویش در دفاع از خود، تنها نالیدن به درگاه مولا، تکیه بر آه جهانسوز و در عالم کثرت نیز توسل به قانون مصّوب همین نظام بوده و هست، آن را نیز برنتابیده و از طریق لغو پروانه وکالت و دستگیری و زندانی کردن وکلای دراویش، سد کرده تا علاوه بر بایکوت خبری، بایکوت قضایی و قانونی نیز بر اهل طریقت تحمیل شود.

آقای رئیس جمهور

هرچند در قانون اساسی بر آزادی بیان و عقیده تاکید شده است، اما گویی عده ای، مردم ایران را لایق و مستعد برخورداری از این موهبت قانونی نمی دانند. این جماعت در یک تحلیل برخاسته از ذهنی متحجرانه، انحصارگرایانه و خشونت طلبانه، از قانون تفسیر سلیقه ای کرده و این حق اساسی را از بخشی از شهروندان کشور، به بهانه تعارض آزادی با شرع و مصالح نظام سلب می نمایند. حاکمان در سایه، دایه‌ی مهربان تر از مادر برای اسلام می شوند، فتوا به دست می گیرند، عوام را فریب می دهند و مسلمانان را در مقابل مسلمانان قرار می دهند و با هوچیگری و اغتشاش به مقاصد خود نائل می شوند. گاهی نیز کاسه‌ی از آش داغ تر شده علمدار حفظ نظام می شوند و با صدور بخشنامه هایی با مهر محرمانه! و بر خلاف قانون اساسی ارکان حکومت را مجبور به مقابله با بخشی از شهروندان کشور می نمایند.

همکار ارجمند و رئیس جمهور محترم

ما وکلای دادگستری و مدافعین حقوق بسیاری از دراویش گنابادی که هم اکنون در زندان بسر می بریم تنها هزینه برقراری حکومت قانون را می دهیم و بر این اعتقادیم که یک جامعه آرمانی مبتنی بر اخلاق و ارزشهای انسانی، بایستی بر عدالت و قانون استوار باشد. ما هیچ درخواستی از جنابعالی نداریم. پایبندی و عمل به سوگندی که به هنگام اخذ پروانه وکالت یاد کرده اید می تواند پایان بخش عمده مشکلات مردم و از جمله دراویش گنابادی باشد.

در پایان امیدواریم این جماعت ِدر سایه، کلید شما را به داس تبدیل نکنند و بر پیکر حقوقدان منتخب مردم، افسر و دیهیم سرهنگی نپوشانند.

از خداوند متعال توفیق جنابعالی را در تحقق شعارهایتان خواستاریم

دراویش گنابادی زندانی:

۱.حمید رضا مرادی سروستانی

۲.فرشید یداللهی

۳.مصطفی دانشجو

۴. امیر اسلامی

۵. امید بهروزی

۶. افشین کرم پور

۷.رضا انتصاری

۸.صالح الدین مرادی

۹.کسری نوری

۱۰.علیرضا روشن

۱۱. مصطفی عبدی