نامه مهم و هشداردهنده ۳ پزشک مشهور به روحانی درباره کرونا

0
188

ایرج فاضل، محمدرضا ظفرقندی و مصطفی معین در نامه‌ای مشترک به حسن روحانی، درخصوص اوج‌گیری مجدد کرونا و افزایش مناطق قرمز ابراز نگرانی و بازنگری دولت در روند جاری را درخواست کردند.

رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی، رئیس کل و رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور در نامه ای مشترک ضمن تشکر و تقدیر از مساعی دولت و به ­ویژه مسئولین وزارت بهداشت، جامعه پزشکی و پرستاری در پاندمی بیماری کووید-۱۹، آمده است: «نگرانی موجود از اوج‌گیری مجدد بیماری و افزایش مناطق قرمز در کشور که علاوه بر آسیب جانی و سلامت مردم، موجب هدر رفتن زحمات ارزشمند جامعه پزشکی کشور و فرسودگی کادر درمان خواهد شد، ضرورت عنایت ویژه و بازنگری دولت به روند جاری را ایجاب می­‌کند.

بدیهی است با توجه به راهبرد «اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان­‌ها بر همه امور دیگر»، تصمیم­‌ها، سیاست‌گذاری­‌های کلان و تاریخی دولت در این برهه زمانی، نقش تعیین کننده و ماندگاری در کنترل این بحران خواهد داشت.

لذا انتظار می­‌رود در کنار توصیه‌­ها و تأکیدات مسئولین اجرایی ، نقش نظارتی و کنترل جدی و انتظامی دولت بر اجرای پروتکل­‌های علمی و ابلاغی وزارت بهداشت و نیز توجه ویژه به تأمین نیازهای ضروری بخش سلامت در این مقطع زمانی مورد تأکید و ابرام جنابعالی قرار گیرد.

ایسنا نوشت؛ امید است با حمایت جنابعالی مراحل گذر از این آزمون خطیر با حداقل آسیب فراهم گردد».