نامه سیدمصطفی تاجزاده به خامنه ای؛ بیش از شش ماه محرومیت از ملاقات با پدر و مادر

0
451

سیدمصطفی تاجزاده، وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی که در قرنطینه ی اوین محبوس است در نامه ای به خامنه ای با اشاره به حق خود مبنی بر ملاقات با اعضای خانواده و ۶ ماه ممانعت از دیدار پدر و مادر نوشته است: تصور نمی کنم که ملاقات این جانب با پدر و مادرم در اتاقی در اوین با دو دوربین و چند میکروفن، کیان نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند یا امنیت و منافع ملی را به خطر اندازد.

به گزارش کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت از آبان سال گذشته حتی یک روز مرخصی نداشته و روند درمانی اش از سال گذشته متوقف شده و به بهداری اوین منحصر مانده جز یک نوبت دندانپزشکی و این علیرغم هشدارهایی است که پزشکانی که در جریان پرونده پزشکی او بوده و درخواست رسیدگی تخصصی به بیماری های آرتروز گردن، آریتمی و نوسان فشارخون و دیگر مشکلات وی، به رئیس قوه قضائیه داده اند.

پدر و مادر و برادر و خواهران سیدمصطفی تاجزاده بیش از شش ماه است که از ملاقات وی محرومند و آخرین ملاقات دخترش نیز پایان ماه رمضان بوده است. همسر تاجزاده نیز تنها به شکل کابینی امکان ملاقات دارد.

متن نامه ی این زندانی سیاسی  به شرح زیر است:

رهبر محترم جمهوری اسلامی

با سلام و احترام

مستحضرید که دیدار زندانیان سیاسی با والدین خود نه تنها مغایر موازین اسلامی نیست و با قوانین جاری تعارض ندارد بلکه منع آن ناقض حقوق شهروندی بوده اقدامی خلاف اخلاق محسوب می شود. به علاوه انتقاد به عملکرد حاکمان از صدر تا ذیل و دفاع از انتخابات آزاد در هیچ نظام دموکراتیک جرم به شمار نمی رود تا شهروندی به دلیل ارتکاب آن مجازات شود چه رسد به آن که خانواده اش براثر آن تحت فشار قرار گیرند.

هم چنین تصور نمی کنم که ملاقات این جانب با پدر و مادرم در اتاقی در اوین با دو دوربین و چند میکروفن، کیان نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند یا امنیت و منافع ملی را به خطر اندازد. البته حدس می زنم که چرا از ۶ ماه پیش یعنی از قبل از انتخابات ۲۴ خردادماه تا کنون عملا امکان دیدار پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده ام را فراهم ننموده اند اما هم چنان که سه سال پیش در جریان بازداشت و دادگاه همسر گرامی ام در نامه ای خطاب به جناب عالی یادآور شدم که این قبیل اقدام ها مرا از انجام وظیفه انسانی و اسلامی و ملی خویش در دفاع از اجرای بی تنازل قانون اساسی که میثاق ملی و خون بهای شهیدان است، بازنمی دارد.

من حقی مسلم تر و اساسی تر از حق تعیین سرنوشت توسط خود ملت نمی شناسم و هیچ مقام حکومتی را نیز مقدس و بریّ از خطا و در نتیجه انتقاد شهروندان نمی دانم و درخواستی هم از آنان ندارم.

این نامه را صرفاً برای ادای دینی هرچند ناچیز به پدر و مادر بزرگوارم نوشتم که برایم زحمت بسیار کشیده اند و به خاطر من رنج فراوان برده اند و مرا شرمنده محبت ها و صبوری های خویش کرده اند.

زیاده عرضی نیست

ایام عزت مستدام

سید مصطفی تاجزاده

اوین آذرماه ۱۳۹۲