نامه دراویش زندانی به دادستان تهران

0
158

وکلا و فعالان زندانی حقوق دراویش در نامه ای به دادستان تهران، اعتراض خود به دستور الزام به استفاده از لباس فرم زندانیان و دستبند و پابند در اعزام به مراکز درمانی را اعلام کردند.

 فعالان حقوق و وکلای زندانی دراویش اعتراض خود را نسبت به دستور الزام به استفاده از لباس فرم زندانیان و دستبند و پابند در اعزام به مراکز درمانی را طی نامه ای به دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی اعلام کردند.

در این نامه به حرکت تبعیض آمیز مقامات در نحوه اعزام زندانیان سیاسی – عقیدتی به مراکز درمانی و عناد با اهل دل اشاره شده و آمده است: «خلاف رسم متداول، مقرر کرده اند که برای پیگیری روند درمانمان، جامه زندانیان بر ما درویشان بپوشانند و زنجیر بر دست و پایمان زنند و آنگاه نزد طبیب برند.

تاکنون بارها گفتنی ها را با قول لیّن و زبان قانون به آمران و ماموران گفته ایم و راه گفت و گو با سعه صدر را برگزیدیم اما گویا این روش کارگر نمی افتد و برخی آمران مامور از سر سیرت و اقتضای طبیعت راه عناد با اهل دل را برگزیده و به دیده استحقار در طایفه درویشان نظر می کنند.

حکم راندن بر غل و زنجیر درویشان محبوس و لباس زندان برآنها پوشاندن، افتخار نیست و حاصلی جز بی آبرویی نخواهد داشت.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، در ادامه این نامه، دراویش زندانی به قصد خود برای اعتصاب غذا اشاره و توضیح دادند: «ما دراویش زندانی قصد بر اعتصاب غذا داشتیم و داریم و همانطور که درویش ستیزان به جان ما و سلامت ما اهمیت نمی دهند ما هم در راه هدفمان به آب و نان اهمیت نمی دهیم چرا که:

قوت جبرئیل از مطبخ نبود بود از الطاف آن رب ودود

اما به توصیه دوستان فعلا از اعتصاب غذا منصرف شده ایم تا ببینیم خدا چه می خواهد و چه خواهد کرد.»

بر اساس این گزارش، در این نامه همچنین به مسئولیت عواقب ناگوار این موضوع اشاره و آمده است:

«تا آن زمان که این دستور لغو نگردد از رفتن به مراکز درمانی خودداری می کنیم و مسلماً مسئولیت عواقب ناگوار و رنج بیشمار این موضوع بر عهده دستور دهندگان و مقامات ذی ربط خواهد بود. اگر ما ضعیفیم، پناهمان قوی است و پشتیبانی داریم که همه جهان در درست اوست و او همیشه مراقب ماست … . به حکم آیه شریفه «إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللّه» غم و اندوه و رنج و ستم وارده را به درگاه حضرت دوست می بریم و از باب موعظه و تذکر می گوییم که:

آه دل درویش به سوهان ماند گر خود نبرد برنده را تیز کند

از این پس در انتظار می نشینیم و عواقب ناگوار آن را شاهد خواهیم بود.»

آقایان حمید رضا مرادی، مصطفی دانشجو، فرشید یداللهی، امیر اسلامی، افشین کرم‌پور، امید بهروزی و رضا انتصاری، علیرضا روشن و مصطفی عبدی از وکلای زندانی دراویش گنابادی و مدیران سایت خبری مجذوبان نور (پایگاه خبری دراویش گنابادی) و فعالان حقوق دراویش گنابادی هستند که در شهریور ماه سال ۹۰ در تهران و شیراز بازداشت شده ، و جمعا به بیش از ۶۰ سال زندان محکوم شدند.

گفتنی است از این میان آقای حمیدرضا مرادی مبتلا به بیماری قلبی و گرفتگی بالای عروق ناحیه پا بوده به طوری که پزشک معالج وی نسبت به از دست دادن پای وی هشدار جدی داده است، همچنین آقای مصطفی دانشجو از بیماری ریوی شدید رنج برده و نیاز به مراقبت های درمانی دارد، اما ماه هاست با وجود تایید پزشکی قانونی زندان برای اعزام به مراکز درمانی به دلیل الزام به پوشیدن لباس زندان و استفاده از دسبند و پابند از پیگیری روند درمان خود محروم ماندند.