نامه بهزادیان‌نژاد و میردامادی به نوبخت: می‌خواهند مدارک حمله به ۳۵۰ را امحا کنند

0
336

قربان بهزادیان نژاد و محسن میردامادی نامه ای را خطاب به محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت در رابطه با وقایع پنج شنبه ۲۸ فروردین نوشته اند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از کلمه، به دنبال دستور روحانی و تصمیم هیات دولت مبنی بر تعیین هیاتی جهت تحقیق و تهیه گزارشی در مورد وقایع بند ۳۵۰ اوین که هفته گذشته از سوی سخنگوی دولت اعلام شد، قربان بهزادیان نژاد و محسن میردامادی از زندانیان بند ۳۵۰ که در اعتصاب غذای اعتراضی هستند، نامه ای را خطاب به نوبخت معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت ارسال کرده اند تا در اختیار هیات حقیقت یاب دولت قرار گیرد.

رییس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در سال ۸۸ و دبیرکل دربند جبهه مشارکت ایران اسلامی در این نامه ضمن استقبال از اقدامات دولت و تاکید بر حقوق شهروندی زندانیان، خواسته اند هیات منصوب از سوی دولت ضمن استماع مطالب هر دو طرف بخصوص مجروحان و مصدومان با مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته بدون سانسور و تقطیع، واقعیت را به طور کامل دریابند.

بهزادیان نژاد و میردامادی در نامه خود توضیح داده اند که درگیری در بند ۳۵۰ حدود ۲ ساعت ادامه داشته و تصاویر دوربین های هواخوری، راهرو و ورودی بند بخش عمده واقعه را نشان می دهد.

این دو زندانی سیاسی با طرح خواسته بررسی هرچه سریعتر حوادث بند ۳۵۰ اوین، تاکید کرده اند که عاملان آن اقدامات تلاش می کنند هرگونه بررسی یا انجام نشود یا با تاخیر صورت گیرد تا آثار ضرب و جرح ها برطرف و مدارک مربوطه امحا شود.

بهزادیان نژاد یکی از نزدیکان و مشاوران میرحسین موسوی است که در موج بازداشت های بعد از عاشورای سال ۸۸ و در روز ۷ دی ماه بازداشت شد و از آن زمان با قرار بازداشت موقت در زندان بوده است.

دادگاه وی ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و حکم او روز سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ در زندان به او ابلاغ. وی در حکم دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس تعزیری و به جرم توهین به رئیس جمهور به یکصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.

محسن میردامادی فعال سیاسی و دبیرکل جبهه مشارکت از مهمترین احزاب اصلاح‌طلبان ایران که از رهبران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود و نتیجه اینکار “بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا را خلق نمود.”  میردامادی همچنین مدیرمسئول نوروز ارگان جبهه مشارکت و مهمترین روزنامه اصلاح‌طلب در زمان انتشار بود و در تیرماه سال ۱۳۸۱ علاوه بر توقیف روزنامه‌اش، به ۶ ماه حبس محکوم شدو در جریانات مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) بازداشت شد.