نامه‌ی جمعی از درویشان گنابادی به خانواده‌‌ی محمد راجی در سالروز جان‌باختن وی

0
282

جمعی از درویشان گنابادی با انتشار نامه‌ای خطاب به خانواده‌ی محمد راجی درویش جان‌باخته در حادثه‌ی یکم اسفند سال گذشته موسوم به گلستان هفتم، یاد او را گرامی داشتند.

آقای محمد راجی از فرماندهان جنگ عراق با ایران و از درویشان گنابادی‌ای بود که سحرگاه یکم اسفند به شکلی خشونت‌آمیز در خیابان گلستان هفتم توسط لباس‌شخصی‌ها بازداشت شد اما بدون رسیدگی پزشکی به بازداشتگاه آگاهی شاپور منتقل شد و نهایتاً زیر ضربات شکنجه هنگام بازجویی جان خود را از دست داد.
خبر درگذشت این سرباز شناخته‌شده‌ی وطن، ۱۵ روز پس از جان‌باختن به خانواده‌ی وی اعلام شد و پیکرش نیز در جوی امنیتی، شبانه در شهرستان الیگودرز خاکسپاری شد.

مأموران آگاهی شاپور از روز یکم اسفند تا امروز همواره منکر قتل وی در آگاهی بوده‌اند و اظهار می‌کنند که وی در جریان بازداشت جان باخته است. اما از سوی دیگر لباس‌شخصی‌ها که در سحرگاه گلستان هفتم درویشان گنابادی را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده بودند به هیچ نهاد امنیتی و قضایی پاسخگو نبوده‌اند.

متن نامه درویشان گنابادی به شرح زیر است:

هـــــــو
۱۲۱
عاشقان چون به هوش بازآيند
پيش معشوق در نماز آيند
بر بساطى كه عشق حاكم اوست
جان ببازند و پاک‌باز آيند

يک سال گذشت اما هنوز هم جامه‌ى اندوهمان در فراق جسم مباركت بر تن دل است.
چشممان هنوز هم در طلب آن عزيزى‌ست كه در زمستانى مَردكُش، برخاست، به عشق درآمد و بار بست و رفت.
و چه كنيم كه گوشمان هنوز از شنيدن آن خنده‌هاى جانانه‌ى پر از سرمستى‌ات سيراب نشده است.
برادر جان نه اينكه رفتنت داغ دلمان باشد چرا كه تو رسم «جاودانگى» را خوب می‌دانستى و ما همواره با سر و گردنى افراشته نام نجيبت را بر سر هر كوى با بانگى رسا می‌خوانيم كه:

جرمش اين بود كه اسرار هويدا مى‌كرد

 

مباركمان است اين جان صيقلى‌ات كه نو رسيدن صبح را مژدگانى مى‌دهد. اما در اين ميان آنچه كه زهر بر دلمان ريخت چگونه رفتنت بود. آن جسم شريف كه پيش از اين‌ها در جنگ و به عشق وطن پر از زخم بود اين‌بار جريحه‌دار و زخمى‌تر شد و جانبازمان جان باخت! گويى پروردگار از ازل سرشتِ آب و گِلت را به قامتِ برازنده‌ى جانبازى و به‌پاايستاده‌ى عشق بنا نهاده بود.
بى‌شک وجود و سلوکِ نيكت تا هميشه‌ى تاريخ ماندگار است و حقيقتِ راهت همه بانگى خواهد شد در حنجره‌ى دانايان كه رگ‌به‌رگ نامت را به اميد فرجام بسرايند.
درويش محمد راجى يادت گرامى باد

جمعی از فقرای سلسله نعمت‌اللهی گنابادی سلطانعلیشاهی
اول اسفند ۱۳۹۷