ناسا با کشف دنیای زیر آب حیات را در فضا جستجو می‌کند

0
209

ناسا قصد دارد به جای سفر و اکتشاف در دورترین نقاط فضا، این بار زمین را ترک نکند و به کشف دنیای عمیق‌ترین بخش‌های زیر دریا بپردازد.

ناسا پروژه جدیدی را تعریف کرده است که در آن به جای این که به دورترین نقطه فضا برود، قرار است با کمک ربات‌هایی که به زیر آب می‌فرستد به درک بهتری از کره زمین برسد. این پروژه بخشی از پروژه بزرگی است در آن ناسا قرار است ابتدا کره زمین را به‌خوبی بشناسد و بعد از درک بهتر این سیاره، زندگی را در دورترین نقاط فضا جستجو کند.

ناسا معتقد است که محیط اطراف آتشفشان عمیق دریا در کنار ساحل هاوایی شباهت بسیار زیادی به انسلادوس یعنی قمر سیاره زحل دارد.

این آژانس فضایی در وب‌سایت خود توضیح داد: مطالعه روی مکان‌های دور و با شرایط خاص که هنوز زندگی در آنها جریان دارد، به ما کمک خواهد کرد که وجود حیات را در دنیاهای دورتر منظومه شمسی تشخیص دهیم.

ناسا برای این پروژه ربات‌هایی را طراحی کرده است که نام آنها هرکول و آرگوس است. این ربات‌ها قرار است در قعر اقیانوس‌ها و دریاها روی زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و شیمی آن مناطق مطالعه کنند.

این آژانس فضایی برای انجام این پروژه با اداره ملی اقیانوس و جو زمین و همچنین ائتلاف اکتشافات اقیانوسی (OET) همکاری می‌کند. OET قرار است که ربات‌ها را از راه دور و از روی کشتی اکتشافاتی نائوتیلوس کنترل کند.

به گزارش آنا از فاکس نیوز، به گفته ناسا، ربات‌ها قرار است سه هفته را صرف اکتشاف زیر دریا و آتشفشان کنند و اکتشافات انسان- ربات را برای کمک به مأموریت‌های آینده فضایی شبیه‌سازی کند.