نازک افشار به شش سال حبس محکوم شد

0
164

نازک افشار، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین که از اسفند ماه سال گذشته در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

نازک افشار، کارمند ایرانی‌الاصل سفارت فرانسه که ابتدای اسفند ماه سال گذشته هنگام ورود به ایران، در فرودگاه امام بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش این زندانی سیاسی روز سه شنبه هفته قبل به بند دوالف منتقل و روز جمعه مجددا به بند عمومی بازگردانده شد. نازک افشار در بند دوالف برای ساعاتی تحت بازجویی قرار گرفته است.

این دومین بار است که نازک افشار برای بازجویی به مدت چند روز از بند عمومی به بند انفرادی سپاه منتقل می‌شود.

پیش از این کلمه خبر داده بود که وضعیت جسمی نازک افشار در بند زنان زندان اوین وخیم است و بیهوشی‌های مداوم و حالت اغما هم‌بندیان این زندانی سیاسی و خانواده‌ی وی را نگران کرده است.

وی نزدیک به ذو ماه است که در زندان اوین بلاتکلیف است و قاضی صلواتی علیرغم آنکه برای نازک افشار وثیقه تعیین شده، در آزادی وی سنگ‌اندازی می‌کند.

این کارمند وزارت خارجه فرانسه برای دیدار مادر مریض احوال خود که پزشکان از درمان وی قطع امید کرده بودند به ایران سفر کرده اما خودش نیز از بیماری خاصی رنج می‌برد و هنگام انتقال به زندان اوین جلوی در اوین دچار تشنج شده، از حال رفته و بر زمین افتاده است. او به دلیل همین بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد.

به گزارش کلمه؛ نازک افشار پیش از این در تابستان سال ۸۸ نیز به دلیل اشتغال در بخش فرهنگی سفارت فرانسه بازداشت و پس از مدتی آزاد شده و به فرانسه بازگشته بود.