ناتو و اتحادیه اروپا خواستار اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی شدند

0
31

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه 22 فوریه 2021 خواستار اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی شدند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تاکید کرد که فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی بی‌ثبات کننده منطقه است.

استولتنبرگ توضیح داد آنچه که بیشتر باعث نگرانی پیمان ناتو درباره نزدیکی نظام جمهوری اسلامی به دست‌یابی به سلاح هسته‌ای می‌شود، توانایی نظام جمهوری اسلامی برای افزایش برد این سلاح از طریق برنامه موشکی آن است.

استولتنبرگ همچنین بر ضرورت و اهمیت اعمال محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با «سی ان ان» همچنین تلاش‌های آمریکایی برای ایجاد راه‌حلی برای مسأله برنامه هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی را با ارزش خواند.

از سویی و در همین راستا جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی دوشنبه بر ضرورت بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی با طرف‌های بین‌المللی تاکید کرد.

این مقام عالی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری گفت:« باید به اجرای کامل توافق هسته‌ای نظام جمهوری اسلامی، چه در زمینه تعهدات هسته‌ای یا برداشتن تحریم‌ها بازگردیم». او همچنین اشاره کرد که این روزها تماس‌های دیپلماتیک فشرده‌ای به این منظور و از آن جمله با ایالات متحده در حال انجام است.

العربیه نوشت؛ نماینده عالی اتحادیه اروپا افزود که «این تنها راه برای حرکت به جلو است و به نفع امنیت جهانی و منطقه‌ای خواهد بود… ماموریت من همکاری جهت ایجاد زمینه‌ای برای دیپلماسی و یافتن راهکارهایی است و کار در این رابطه ادامه دارد».