ناتو روسیه را به همکاری با آمریکا برای حل بحران سوریه فراخواند

0
151

“ینس استولتنبرگ” دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، ضمن ابراز نگرانی از تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه از دولت مسکو خواست که با ایفای نقشی مثبت در جنگ با “دولت اسلامی” با آمریکا همکاری کند.
دبیر کل ناتو همچنین از دولت مسکو خواسته است که وارد گفتگوی مستقیم با ایالات متحد آمریکا شود و اهداف و انگیزه های خود را در مورد سوریه و مبارزه با گروه “دولت اسلامی” با مقامات واشنگتن در میان بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حال، خانم بثینه شعبان، مشاور بشار اسد، گفته است که روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه با یکدیگر به توافق رسیده اند. خانم شعبان که این سخن را در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه، “سانا”، ایراد کرده افزوده است که دولت کنونی آمریکا خواستار حل بحران سوریه است و برای این منظور به توافقی ضمنی با روسیه نیز دست یافته است.

بثینه شعبان همچنین مدعی شده است که دولت آمریکا واقف است که روسیه شناختی عمیق و بهترین ارزیابی را در مورد اوضاع منطقه دارد. به گمان مشاور رهبر رژیم دمشق فضای بین المللی به سمت کاهش تنش و حل بحران سوریه میل می کند. او در پایان گفته است که مواضع کشورهای غربی در مورد بحران سوریه تغییر کرده است.

روز چهارشنبه، بیست و سوم سپتامبر، فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه، خواستار برگزاری کنفرانس جدید سازمان ملل در مورد بحران سوریه شد.

ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو نیز امروز پنجشنبه بیست و چهارم سپتامبر ضمن تأئید تقویت پشتیبانی نظامی روسیه از رژیم بشار اسد گفت که دولت مسکو مقادیر قابل توجه ای سلاح و مهمات در اختیار دولت دمشق گذاشته است. ریاض حداد همچنین ضمن ابراز خشنودی از هماهنگی میان دولت های روسیه، ایران و سوریه گفته است که با معاون وزیر امور خارجۀ ایران، حسین امیرعبداللهیان، در مسکو ملاقات و گفتگو کرده است. وی همچنین گفته است که نظرات سه کشور در زمینۀ هماهنگی ها و اقدام های نظامی علیه “دولت اسلامی” بسیار نزدیک به یکدیگرند.