میترا حجار برنده جشنواره فیلیپین شد

0
250

میترا حجار برای نقش آفرینی در فیلم ˈدلتنگی های عاشقانهˈ بهترین هنرپیشه زن جشنواره فیلم های برتر جهان در فیلیپین شد.

آیین اعطای جوایز جشنواره فیلم های برتر جهان چهارشنبه شب در سالن اجتماعات مجموعه تجاری ˈاس. ام. مال آو آسیاˈ در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد و هیات داوران میترا حجار از ایران را به عنوان بهترین هنرپیشه زن این جشنواره برای نقش آفرینی در فیلم دلتنگی های عاشقانه انتخاب و معرفی کرد.

فیلم ˈدلتنگی های عاشقانهˈ ساخته رضا اعظمیان داستان زندگی شهید سیدمنوچهر مدق و همسرش فرشته ملکی است.

در آیین اعطای جوایز جشنواره فیلم های برتر جهان در مانیل ˈعلی اصغر محمدیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران و ˈسیداحمد موسویˈ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران حضور داشتند.

رایزن فرهنگی ایران در مانیل جایزه فیلم دلتنگی های عاشقانه را به نیابت از رضا اعظمیان کارگردان فیلم دریافت کرد.

موسوی ضمن تشکر از برگزارکنندگان و هیات داوران جشنواره فیلم فیلیپین، گفت: برندگان این جشنواره تنها هنرپیشگان، کارگردانان و فیلمبرداران نبودند، بلکه همه دست اندرکارانی که با تلاش همه جانبه این جشنواره را به ثمر رساندند از برندگان محسوب می شوند.

ˈبرپشبو سانتوزˈ مدیر جشنواره نیز در گفت وگو با هیات ایرانی آمادگی سینمای فیلیپین را برای همکاری با سینمای ایران اعلام کرد.

وی از سینمای ایران و وجود ارزش های اخلاقی و انسانی در آن تجلیل کرد و گفت که امیدوار است در جشنواره های آینده کارگردانان برجسته ایرانی را در جمع هیات داوران در فیلیپین مشاهده نماید.

سفیر جمهوری اسلامی در مانیل نیز در مراسم معرفی فیلم های مختلف و در بخش مربوط به فیلم دلتنگی های عاشقانه با تشکر از مدیر و دست اندرکاران جشنواره، ایران را مهد تمدن و هنر دانست و پیشرفت های سینمایی ایران را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

فیلم دلتنگی های عاشقانه روز دوشنبه گذشته برای مسئولین ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم فیلیپین و فیلیپینی های مشتاق سینمای ایران به نمایش در آمد که مورد توجه قرار گرفت.

ایران با سه فیلم ˈدلتنگی های عاشقانهˈ به کارگردانی رضا اعظمیان، ˈدامنه های سفیدˈ به کارگردانی محمد ابراهیم معیری و ˈچتر سبزˈ به کارگردانی ناصر رفایی در این جشنواره شرکت داشت.

47 فیلم از 27 کشور در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم های برتر جهان شرکت کردند که هشت فیلم دلتنگی های عاشقانه از ایران، ˈحاجی ماˈ به کارگردانی ˈسرکان آکار و یلماز اکوموسˈ از ترکیه و ˈسخت پوستانˈ به کارگردانی ˈوبسنته یرز هوه روˈ از اسپانیا به مرحله نهایی راه یافتند.

ˈکوسه کاپا کاباباˈ به کارگردانی ˈروزاریو ترسه آیویرˈ از برزیل، ˈسایه های نیویورکˈ به کارگردانی ˈهوان پنیراسˈ از اسپانیا، ˈزخم بازˈ به کارگردانی ˈآلفردولیونˈ از اکوادور، ˈاز آنچه قبل بودˈ به کارگردانی ˈلاودیازˈ از فیلیپین و ˈکالبد شکافی عشقˈ به کارگردانی ˈآرتورپرنسˈ از اسپانیا نیز به این مرحله راه یافته بودند.

به گزارش ایرنا، فیلم ˈاز آنچه قبل بودˈ از فیلیپین جایزه بهترین فیلم این جشنواره را دریافت کرد. فیلم های اسپانیا نیز جوایز بهترین فیلمبرداری و بخش محیط زیست را دریافت کردند.

جشنواره بین المللی برترین فیلم های جهان در فیلیپین توسط شورای توسعه فیلم فیلیپین با هدف افزایش تعاملات فرهنگی بین کشورهای مختلف و با حضور سه فیلم از ایران از روز یکشنبه در مانیل کلید خورد.

فیلم ˈدل تنگیهای عاشقانهˈ به کارگردانی ˈرضا اعظمیانˈ در بخش مسابقات جشنواره فیلم فیلیپین نمایش داده شد. فیلم های ˈˈدامنه های سفیدˈ به کارگردانی ˈمحمدابراهیم معیریˈ و فیلم ˈچتر سبزˈ به کارگردانی ˈناصر رفاییˈ نیز در بخش ویژه سینمای محیط زیست جشنواره اکران شد.

سینمای آ.سه.آن، آمریکای لاتین و اروپا از دیگر بخش های جشنواره فیلم فیلیپین بود.