مک کین : رای منفی کنگره به طرح حمله علیه رژیم اسد “فاجعه” خواهد بود

0
196

جان مک کین سناتور ایالت آریزونا آمریکا اعلام کرد رای منفی کنگره آمریکا به طرح حمله باراک اوباما علیه رژیم سوریه نتایج “فاجعه انگیز” به دنبال خواهد داشت.

کنگره آمریکا قرار است در نهم سبتامیر طرح حمله نظامی به سوریه را بررسی کند و موضع خود را نسبت به این حمله به اوباما اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز مک کین که پس دیدار با اوباما در کاخ سفید با خبرنگاران گفت و گو می کرد ، اظهار داشت:”بدون مجوز کنگره برای اوباما دشوار خواهد بود وارد جنگ شود.”

او هشدار داد:” رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را گرفته است و اگر کنگره چنین تصمیمی را نپذیرد، عواقب فاجعه بار خواهد بود .” مک کین افزود:” پیامدهای پشت کردن به اوضاع سوریه را می دانیم.”

به گزارش العربیه ؛ جان مک کین و لینزی گراهام سناتور جمهوری خواه کارولینای شمالی با باراک اوباما شب گذشته درباره طرح حمله به رژیم سوریه گفت و گو کردند.

مک کین اظهار داشت که حمله نظامی با هماهنگی مخالفان سوری صورت خواهد گرفت .

امروز سه شنبه قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا ،و چاک هیگل وزیر دفاع این کشور، در مجلس سنای ایالات متحده برای دفاع از مداخله نظامی در سوریه سخنرانی کنند .

از سوی دیگر لینزی گراهام اظهار داشت که سوریه تهدیدی برای امنیت خاورمیانه تبدیل شده است. وی تاکید کرد که اگر اسد در قدرت باقی بماند هیچ راه حل سیاسی موفق نخواهد بود.”