مکالمه افشاشده‌ای که نشان می‌دهد قطر حزب‌الله لبنان را تامین مالی می‌کند

0
237

مکالمه‌ای که میان یک افسر اطلاعاتی غربی و مایکل اناکر، مدیر اجرایی شرکت روابط عمومی WMP صورت گرفته نشان می‌دهد که عبدالرحمن الخلیفی، سفیر قطر در بروکسل بارها کوشیده مانع انتشار اخبار مربوط به تامین مالی حزب‌الله لبنان از سوی دوحه شد.

رسانه‌های آلمانی گزارش کردند که سفیر دوحه در بروکسل به یکی از کارمندان اطلاعاتی یک کشور غربی پیشنهاد کرده در ازای فاش نکردن اطلاعاتش در زمینه حمایت‌های مالی قطر از حزب‌الله لبنان، به او 750 هزار یورو بپردازد.

در این گزارش‌ها آمده که یک دیپلمات عالی‌رتبه قطری شاغل در بلژیک از مایکل اناکر مدیر اجرایی شرکت روابط عمومی WMP کمک خواسته از او را در پنهان کردن حمایت‌های مالی دوحه از حزب‌الله لبنان یاری کند. اناکر هر گونه نقش خود یا شرکتش در زمینه پنهان‌سازی این اطلاعات را انکار کرد.

روزنامه Die Zeit آلمان هم فاش کرد که مایکل اناکر در اوایل سال 2019 به همراه یک دیپلمات قطری با این افسر اطلاعاتی غربی دیدار کرده و به او پیشنهاد کرده در ازای سکوت 750 هزار یورو دریافت کند.

روزنامه دی‌تسایت گفت که دولت قطر و سفارت‌خانه‌های این کشور در بروکسل، برلین و واشنگتن حاضر به پاسخگویی در این رابطه نشدند.

داده‌های موثقی که یکی از شبکه‌های آمریکایی به آنها دست پیدا کرده نشان می‌دهد خاندان حاکم بر قطر کماکان به تامین مالی پیکارجویان حزب‌الله لبنان که از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، می‌پردازد.

درباره جزئیات این کمک‌های مالی گفته شده که حزب‌الله توانسته با این پول‌ها به تسلیحاتی دست یابد که نیروهای آمریکایی و حتی آنها که در قطر حضور دارند را تهدید می‌کند.

العربیه نوشت؛ سرنخ این کمک‌های مالی دوحه به سازمان‌ها و گروه‌های افراطی و تروریستی در جهان پس از آن فاش شد که یک افسر اطلاعاتی آلمانی توانست یک پیمانکار دروغین فروش اسلحه را به کار گرفته تا تسلیحات موجود در قطر را برای حزب‌الله لبنان بخرد.