مُهر تایید جیمز کامرون بر فیلم جدید «ترمیناتور»

0
227

جیمز کامرون اعلام کرد فیلم جدید «ترمیناتور» را می‌توان سومین فیلم رسمی این افسانه دانست.

 جیمز کامرون کارگردان نامدار که ساخت دو قسمت اول فیلم‌های «ترمیناتور» را برعهده داشت، فیلم جدید این مجموعه با عنوان «ترمیناتور جنسیس» را دنباله‌ای واقعی بر دو قسمتی خواند که خودش ساخته بود.

کامرون این حرف را در حالی زده که بیش از یک دهه پیش اعلام کرده بود پرونده این داستان سفر حماسی در زمان باید پس از دو فیلم نخست بسته شود اما اکنون وی با زدن مهر تایید بر فیلم «ترمیناتور: جنسیس» فیلم جدید آرنولد شوارتزنگر را ادامه راه خودش دانسته است.

کامرون که این جهان داستانی را با حضور آرنولد شوارتزنگر با عنوان «ترمیناتور» در سال ۱۹۸۴ ساخته بود، داستان ادامه آن را در سال ۱۹۹۱  با عنوان «ترمیناتور ۲: روز داوری» ساخت و این زمانی بود که این ورزشکار بدنسازی اتریشی به یک ستاره بزرگ هالیوود بدل شده بود.

جیمز کامرون پیش از این گفته بود همه این قصه را در قالب دو فیلم روایت کرده که دو شخصیت جان و سارا کانر با یک ماشینT-۸۰۰  با بازی  شوراتزنگر در نقش آن، برای جلوگیری از وقوع آخرالزمان تلاش می‌کنند.

اما وی به تازگی در گفتگویی با یاهو، اعلام کرد با دیدن فیلم جدید، نظرش عوض شده است. او گفت: با این ادامه، نیرویی دوباره زنده شده و احساس می‌کنم رنسانسی اتفاق افتاده است.

کارگردان «آواتار» افزود: فیلم جدید را به عنوان فیلم سوم حساب می‌کنم و می‌توان دید که آرنولد داستان شخصیتش را از همیشه جلوتر می‌برد.

کامرون گفت: من هیچ انتظاری از این که ادامه فیلم چه می‌تواند باشد نداشتم و هیچ دخالتی هم در ساخت ادامه‌های آن نداشتم اما اگر شما فیلم‌های «ترمیناتور» ‌را دوست دارید، باید این فیلم را هم دوست داشته باشید.

1734857

کامرون در اظهارنظر پیشنیش در سال ۲۰۰۳ درباره فیلم «ترمیناتور: خیزش ماشین‌ها» و فیلم «رستگاری ترمیناتور» در سال ۲۰۰۷، هر دو را رد کرده بود. اما او گفت فیلم جدید را که کانر قهرمان این مجموعه را به سال ۱۹۸۴ باز می‌گرداند و او را در سفر زمانی جدید در نقش قهرمان منفی قرار می‌دهد، پسندید و گفت این ایده خلاف همه انتظارها بود و یک پیچ و تاب حسابی ایجاد کرد.

در «ترمیناتور: جنسیس» امیلیا کلارک بازیگر «بازی تاج و تخت» در نقش سارا کانر بازی کرده و جی کورتنی در نقش کایل رییس ظاهر شده است. شوارتزنگر نیز به یکی از بهترین نقش‌هایش در حالی بازگشته که ۶۷ سال دارد. در این فیلم جان کانر یک بار دیگر نماینده‌اش را در زمان به عقب می‌فرستد تا مادرش را از ماشین ترمیناتور (نابودگر) نجات دهد اما او می‌فهمد که سارا دیگر آن هدف بیگناه که در فیلم ۱۹۸۴ دیده شده بود، نیست.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، اظهار نظر کامرون می‌تواند موجب فروش بیش از انتظار فیلم جدید در باکس آفیس شود. این فیلم را آلن تیلور کارگردانی کرده و ماه آینده اکران می‌شود. آرنولد نیز هفته پیش راهی استرالیا شده بود تا فیلم را معرفی کند.