موژان محمدطاهر بازیگر تئاتر و نمایشنامه خوان و معترض به جمهوری اسلامی دستگیر شد، به همراه فیلم اعتراضی

0
3479

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از رسانه های درون مرزی، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران گفت: دادگاه، زنی که چند ماه پیش در اطراف برج میلاد برهنه شده بود را از بابت تشویق به فساد و فحشا به حبس محکوم کرد.

عکس ها و ویدئوهایی از اعتراض موژان محمدطاهر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که حاکی از “اعتراض برهنه” وی در تهران و نزدیکی برج میلاد است.

از موژان محمدطاهر بازیگر تئاتر و نمایشنامه خوان نامبرده می شود و او گفته است که در روز 12 فروردین 1395 در شهر تهران میلاد دست به اعتراض برهنه زده است و در عکس ها و ویدئوی منتشر شده نیز نمای شهر تهران و برج میلاد نمایان است.

موژان محمدطاهر با تاکید براینکه دوازدهم فروردین ماه را “برای نه گفتن به جمهوری اسلامی و قوانین ضد زنش” انتخاب کرده، گفته بود: “اقدام من در روز 12 فروردین پیام نه به جمهوری اسلامی را داشت. پیام من به زنان این است که در داخل ایران هم می‌توان فعالیت کرد و فریاد حق‌طلبانه سر داد.”

او در گفت و گو با حسام یوسیفی فعال سیاسی مقیم لایپزیک آلمان درباره تاثیر این نوع از اعتراض گفته بود: “این نوع اعتراض به زنان در ایران جسارت بیشتری می‌دهد که خود را در صحن مبارزه علیه وضع موجود پیدا کنند.

زنانی هستند که از ابراز حقوق خود و مبارزه برای آن ترس دارند و قدم به جلو برنمی‌دارند. من با این کارم خواستم این جسارت را به زنان بدهم تا دیگر ساکت نباشند. من روی بدن برهنه‌ام نوشتم نمی‌خواهم دیگر برده باشم. این فقط حرف من نیست. بلکه حرف بسیاری از زنان در ایران است. حرف زنانی است که زیر قوانین ضد زن له‌شده‌اند. زنانی که حتی حق ابراز احساس خود را ندارند.”