موفقیت فیلم اورجینال «چاقوها بیرون»

0
219

«چاقوها بیرون» رایان جانسون که فیلمی اورجینال است بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروخت تا نشان دهد می‌توان با ابرقهرمان‌ها مقابله کرد.

فیلم خوش‌نقد «چاقوها بیرون» ساخته رایان جانسون در آخر هفته‌ای که به اتمام رسید سرحدهای مهمی را رد کرد و توانست فروش خود را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در ایالات متحده و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی برساند. این موفقیتی دیگر برای تولید فیلم‌هایی با محتوای اورجینال است که خیلی‌ها فکر می‌کردند با ظهور فرنچایزها و دنباله‌های ابرقهرمانی منقرض خواهد شد.

این فیلم که با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده تبدیل به انتخاب اصلی خانواده‌هایی شد که فرزندان کوچک ندارند.

جو دریک رئیس هیأت مدیره لاینزگیت که فیلم را تهیه کرده گفت «چاقوها بیرون» برای رقابت با بلاک‌باسترهای ابرقهرمانی با بودجه‌های بزرگ از ترکیبی از «علم و هنر کسب‌وکاری که در آن قرار داریم» استفاده کرد.

وی عنوان کرد: داریم روی مخاطبانی که به سالن‌های سینما می‌روند، تمرکز می‌کنیم و برای پیدا کردن ترکیبی درست از چیزی که باور داریم می‌تواند در یک جمعه شب، حسی از ضرورت را خلق کند به ژانرها و مفاهیم مختلف نگاه می‌کنیم. در اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه داده و هنر نقش دارند.

«چاقوها بیرون» توانست در بازه کریسمس هم ۱۶ میلیون دلار دیگر در باکس آفیس داخلی کسب کند و فروش خود در آمریکای شمالی را به ۱۱۰ میلیون دلار برساند. این فیلم همچنین از زمان آغاز اکران از روز عید شکرگزاری تا به حال توانسته در باکس آفیس جهانی ۲۱۴.۶ میلیون دلار بفروشد.

چین در صدر مخاطبان بین‌المللی اصلی فیلم بود و فیلم توانست آنجا ۲۷.۹ میلیون دلار بفروشد. بعد از آن بریتانیا با ۱۳.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۷.۴ میلیون دلار، فرانسه با ۶.۲ میلیون دلار و روسیه با ۵.۱ میلیون دلار قرار گرفتند. «چاقوها بیرون» در ماه ژانویه در بازارهای نهایی خود یعنی آلمان و ژاپن افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از این دی وایر، در این فیلم مجموعه‌ای عظیم از ستارگان بزرگ از جمله دنیل کرگ، جیمی لی کرتیس، کریس اوانز، تونی کولت و آنا د آرماس نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم که درباره ماجرای قتل مرموز یک نویسنده معروف با نقش‌آفرینی کریستوفر پلامر است، یک تجربه سینمای خانوادگی متفاوت را ارائه می‌کند.