موضع ارشاد درباره شجریان: نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، و هم بخواهد کار کند

0
446

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در تازه‌ترین نشست خود که امروز 9 دی‌ماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ درباره فعالیت استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان و اجرای برنامه توسط او گفت: آقای شجریان چهره شناخته‌شده هنری است که خدمات خوبی به هنر ایرانی داشته و منعی برای فعالیت ایشان نبوده است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از ایسنا، او ادامه داد: شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه‌های خوبی داشت، اما نوع رفتارهایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است. با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب‌های نظام متعهد باشد.

 سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان؛ پس از دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران، محمدرضا شجریان در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: «در شرایطی که مردم در بهت و حیرت هستند و به گفته آقای احمدی نژاد، خس و خاشاک به حرکت در آمده‌اند، صدای من در صدا و سیما جایی ندارد. صدای من صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود». در همین دوران شجریان تک‌آهنگ زبان آتش را در حمایت از مردم در پی حوادث پس از انتخابات ۱۳۸۸ با آهنگ‌سازی خودش و تنظیم مجید درخشانی و شعر فریدون مشیری منتشر کرد.