مورد توهین و بدرفتاری قرار دادن کشیش زندانی بدلیل گفتن واقعیتهای زندان به سفارت سوئیس

0
172

بنابه گزارشات رسیده کشیش زندانی سعید عابدینی به دلیل گفتن واقعیتها و شرایط غیر انسانی زندان طی یک مکالمه تلفنی از پیش برنامه ریزی شده توسط وزارت خارجه رژیم ولی فقیه  به سفارت سوئيس(حافظ منافع امریکا در ایران) مورد توهین و بدرفتاری بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.

روز یکشنبه ۲۸ دی ماه حوالی ساعت ۱۱:۰۰ بازجویان وزارت اطلاعات کشیش زندانی سعید عابدینی را از بند ۴ سالن ۱۲ به بند سپاه منتقل کردند.در آنجا بازجویان وزارت اطلاعات به وی اطلاع دادند که او قرار است با سفارت سوئیس( حافظ منافع امریکا در ایران) در تهران مکالمه تلفنی داشته باشد.بازجوی وزارت اطلاعات  و یکی از کارکنان وزارت خارجه در کنار وی حضور داشتند و از وی خواسته بودند که از« وضعیت  زندان شکایت نکند».

کشیش زندانی سعید عابدینی به محض برقراری تماس با سفارت سوئيس بخشی از واقعیتهای وحشتناک و غیر انسانی زندان در طی مدت بازداشتش را برای سفارت مربوطه تشریح کرد ولی هنوز ۵ الی ۱۰ دقیقه نگذشته بود فردی که از وزارت امور خارجه در آنجا حضور داشت و به  زبان انگلیسی مسلط بود به بازجوی وزارت اطلاعات می گوید که دارد خراب می کند و بلافاصله تماس تلفنی  را قطع می کنند.

کشیش زندانی سعید عابدینی بعد از این تماس مورد بی احترامی و بدرفتاری بازجوی وزارت اطلاعات قرار می گیرد و او را به حالت توهین آمیزی هل می دهند و از آنجا به سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج بازگردانده می شود .

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازجویان وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت کشیش زندانی سعید عابدینی  را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار داده بودند ولی حال از کشیش زندانی می خواهند که واقعیتها را نگوید و اعمال ضدبشری آنها را بازگو ننماید.