مهار انرژی قدم‌های انسان و تبدیل آن به برق

0
158
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-10-24 05:30:02Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون موفق به ابداع تکنیک تازه‌ای شده‌اند که به آن‌ها اجازه داده قدم‌های انسان را به برق کاربردی تبدیل کند.

 در این روش از خمیر چوب استفاده می‌شود که نوعی ضایعات رایج است.

این خمیر که اکنون جزء رایجی از کف‌پوشهاست تا حدی ازنانوالیاف سلولزی ساخته شده است. این‌ها شامل الیاف ریزی هستند که در زمان ترکیب با مواد شیمیایی و تماس با نانوالیاف ترکیب نشده یک شارژ الکتریکی تولید می‌کنند.

زمانی که نانوالیاف درون کفپوش ادغام می‌شوند، می‌توانند برق تولید کنند که برای تامین انرژی لامپ‌ها یا شارژ باتری قابل استفاده است.

از آنجایی که خمیر چوب ماده‌ زائد ارزان، فراوان و تجدیدپذیر در بسیاری از صنایع است، پوشش دادن کف ساختمان با فناوری جدید بسیار مقرون ‌به صرفه خواهد بود.

اگرچه در حال حاضر مواد مشابهی برای جمع‌آوری انرژی قدم‌های انسان وجود دارد، اما آن‌ها در مقیاس بزرگ بسیار پرهزینه، غیر قابل بازیافت و غیرعملی هستند.

شیوه جدید محققان از جدیدترین دستاوردها در حوزه‌ای از تحقیقات انرژی تجدیدپذیر موسوم به “مهار انرژی کنار جاده‌ای” به شمار می‌رود که در برخی تاسیسات می‌تواند با انرژی خورشیدی رقابت کند چرا که به آب ‌و هوا تکیه ندارد.

به گزارش ایسنا،این تحقیق در مجله Nano Energy منتشر شده است.