مهاجم “افغان‌تبار” تیراندازی مرگبار و کم‌سابقه در کلوپ شبانه همجنسگرایان کشته شد

0
194

تیراندازی به یک کلوپ شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی برجای گذارد. ساعاتی پس از این حمله، پلیس اورلاندو اعلام کرد: فرد مهاجم کشته شده است.

پلیس این حادثه را “تروریستی” خوانده است. اما تحقیقات در خصوص این حمله هنوز ادامه دارد.

فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه حمله تروریستی به این کلوپ شبانه را محکوم نمود.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی فرد مهاجم “عمر متین” شهروند آمریکایی-افغان‌ بوده است.

یک حساب کاربری توئیتری وابسته به گروه دولت اسلامی تصویری از فرد مهاجم را منتشر نمود. اما پدر فرد مهاجم هر گونه ارتباط حمله فرزندش به مسائل مذهبی را تکذیب می‌کند.

این حادثه از مرگبارترین رویدادها طی نیم قرن اخیر در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ پیشتر پلیس محلی ضمن تائید این خبر در حساب توئیتری اعلام کرده بود: این حادثه تیراندازی تعدادی زخمی شدند اما هیچ کس کشته نشده است. پلیس از ساکنان محلی خواسته شده است تا از نزدیک شدن به محل تیراندازی خودداری نمایند.

1

برخی از شاهدان عینی گفته‌اند علاوه بر شلیک گلوله، صدای انفجار نیز در محل حادثه به گوش رسیده است. اما خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس محلی گزارش داد انفجار در برابر کلوپ شبانه با کنترل نیروهای امنیتی رخ داده است.

شاهدانی که موفق به فرار از کلوپ شدند می گویند حادثه تیراندازی در ساعت ۲ صبح به وقت محلی (۶ صبح به وقت جهانی) رخ داد.

از این کلوپ، با عنوان مهم‌ترین مرکز شبانه همجنسگرایان در اورلاندو نام برده می شود. حادثه تیراندازی به کلوپ شبانه، در کمتر از ۴۸ ساعت پس از شلیک به سوی خواننده جوان آمریکایی، کریستینا گریمی در همین شهر جنوبی ایالات متحده آمریکا رخ داد. کریستینا گریمی خواننده ۲۲ ساله گروه Voice پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحت وارده، درگذشت.
خشونت‌های ناشی از حمل و استفاده از سلاح در ایالات متحده آمریکا هر سال هزاران قربانی می گیرد. از آغاز سال جاری میلادی، طی کمتر از شش ماه، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر این حملات در آمریکا کشته شدند.