مهاباد در خاک و خون

0
97

در ادامه قیام سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، شب گذشته شهرهای مهاباد، پیرانشهر، خوی، بوکان، اشنویه، تکاب در آذربایجان غربی شاهد اعتراضات گسترده مردمی بود که در این میان سرکوب گسترده معترضان توسط نیروهای امنیتی در مهاباد گزارش شده است.

استان‌‎های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان اردبیل، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، مرکزی و فارس استان‌هایی هستند که در روز و شامگاه شنبه شاهد اعتراضات مردمی بودند.

به دنبال مراسم خاکسپاری دو تن از معترضان کشته‌شده در مهاباد، فضای این شهر روز و شب گذشته به شدت امنیتی و شاهد سرکوب گسترده معترضان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بود.

بنا به گزارش‌ها، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شامگاه شنبه 28 آبان، برای متفرق‌کردن معترضان در شهرستان مهاباد با سلاح‌های جنگی به‌سوی مردم تیراندازی کردند.

حساب توییتری «1500 تصویر»، با انتشار تصاویری از پوکه‌ و گلوله‌، نوشت که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در مهاباد «برای ایجاد رعب و وحشت کورکورانه خانه‌ها را می‌زنند.»

العربیه نوشت؛ در ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، صدای ممتد تیراندازی در مهاباد شنیده می‌شود و گزارش‌ها از جو شدیدا امنیتی و همچنین قطعی اینترنت و برق در برخی نقاط این شهر حکایت دارد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، شب گذشته نیز در شهر قروه درگزین واقع در استان همدان به سوی معترضان تیراندازی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

تظاهرات مردمی در سنندج، سقز، دیواندره، کامیاران در استان کردستان هم روز و شامگاه شنبه با وجود سرکوب خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی ادامه یافت.

معترضان در گرمسار از توابع استان سمنان علیه سران نظام و ماموران امنیتی و نیروهای سرکوب شعار دادند.