منع شدن شبکۀ الجزیره و رسانه‌های قطر از پوشش خبری قیام مردم ایران

0
139

مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات و مطالعات خاورمیانه، با انتشار تصویر نامۀ افشا شده از مدیر کل شبکۀ الجزیره، از درخواست دولت دوحه از رسانه‌های این کشور به ویژه شبکۀ الجزیره،  جهت عدم پوشش قیام مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در ایران خبر داد.

امجد طه مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات و مطالعات خاورمیانه، با انتشار تصویر نامه‌ای از مدیرکل شبکه الجزیره قطر، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اسناد درز کرده از سازمان الجزیره در دوحه نشان می‌دهد که قطر به عنوان میزبان جام جهانی از رسانه‌ها و به‌خصوص شبکۀ الجزیره خواسته است که قیام مردم ایران را پوشش ندهند.»

در نامۀ افشا شده از مدیرکل شبکه الجزیره قطر، وی از دیگر مدیران این شبکه خواسته است که از پوشش اخبار قیام مردم ایران از جمله در شبکه‌های‌ اجتماعی شخصی خودداری کنند، در غیر اینصورت مجازات خواهند شد.

تاریخ نامه ای که امجد طه مدیر منطقه‌ای مرکز بریتانیایی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه، منتشر کرده، متعلق به ۲۸ سپتامبر (ششم مهر) است و شبکه الجزیره هنوز واکنشی نشان نداده است.

رادیو فرانسه نوشت؛ این در حالی است که قطر به دلیل نقض حقوق کارگران خارجی و اقلیت‌های جنسیتی، با انتقادهای بسیاری روبرو است و سپ بلاتر دبیر کل سابق فیفا چند روز پیش اذعان کرد که برگزیدن این کشور برای میزبانی جام جهانی، اشتباه بوده است.