منتقدان آمریکا بهترین‌های سال سینما را انتخاب کردند

0
148

«هیات ملی نقد فیلم» اسامی بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ را اعلام کرد.

 هیات ملی نقد فیلم آمریکا (NBR) «مد مکس: جاده خشم» را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.

ریدلی اسکات نیز برای ساخت «مریخی» بهترین کارگردان سال شد و مت دیمون برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر مرد و بری لارسون برای بازی در فیلم «اتاق» بهترین بازیگر زن سال شناخته شد.

در کنار این دو بازیگر سیلوستر استالونه و جنیفر جیسون لی نیز به عنوان بازیگران مکمل برای «کرید» و «هشت نفرت انگیز» انتخاب شدند.

آبراهام عظا از «هیولاهای بی سرزمین» و جیکوب ترمبلی برای «اتاق» نیز به عنوان دو اجرای فوق‌العاده سال شناخته شدند.

عنوان بهترین فیلمنامه غیراقتباسی به کوئنتین تارانتینو برای «هشت نفرت انگیز» رسید و درو گدار برای «مریخی» بهترین فیملنامه نویس اقتباسی شد.

فیلم «پسر شائول» به عنوان بهترین فیلم خارجی شناخته شد و «درون بیرون» بهترین انیمیشن، و «ایمی» بهترین مستند سال شناخته شدند.

یوناس کارپیگنانو جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول را برای «مدیترانه‌ای» گرفت و بازیگران «کمبود بزرگ» جایزه بهترین گروه بازیگران را دریافت کردند که شامل برد پیت، استیو کارل، رایان گاسلینگ و کریستین بیل می‌شود.

«سیکاریو» جایزه اسپات‌لایت را برای بهترین همکاری گرفت و «هیولاهای بی‌سرزمین» و «موستانگ» به صورت مشترک جایزه آزادی بیان را به خود اختصاص دادند.

جایزه ویلیام کی اورسان برای بهترین فیلم تاریخی به سیسیل دومیل پرسلی رسید.

گروه بهترین فیلم‌ها هم شامل «پل جاسوسان»، «کرید»، «هشت نفرت‌انگیز»، «درون بیرون»، «مریخی» ، «اتاق»، «سیکاریو»، «مستقیم از اوتا» بود.

پنج فیلم برتر خارجی هم «شب خوش مامی»، «مدیترانه‌ای»، «ققنوس»، «مادر دوم» و «قبیله» هستند.

پنج فیلم برتر مستند «بهترین دشمنان»، «پلنگ‌های سیاه: پیشگام انقلاب»، «دیپلمات»، «به من گوش کن مارلون» و «نگاه سکوت» هستند.

۱۰ فیلم مستقل سال نیز شامل این فیلم‌ها شد: «۷۱ دقیقه»، «۴۵ سال»، «ماشین پلیس»، «اکس ماشین»، «مادربزرگ»، «دنبال می‌کند»، «جیمز وایت»، «می‌سی‌سی‌پی»، «حرص»، «به من خوش آمدی»، «وقتی جوان بودیم».

آنی شولدوف رییس NBR گفت: سال ۲۰۱۵ سال سینمای مردمی بود و ما به دادن جایزه به جورج میلر و ریدلی اسکات دو فیلمساز برجسته افتخار می‌کنیم و در عین حال استعداد نسل بعدی را نیز ارج می‌نهیم.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی،جشن اهدای مراسم  NBR در تاریخ ۵ ژانویه ۲-۱۶ برپا می‌شود.