منابع اسرائيلى: حادثه نطنز «حمله سايبرى» بود و خسارت شدیدی داشت

0
308

منابع اسرائیلی گزارش دادند که حادثه بامداد یکشنبه در تاسیسات هسته‌ای نطنز ، ناشی از یک «حمله سايبرى» بوده و بر خلاف آنچه مسئولان جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند خسارت‌هایی بزرگی بر جای گذاشته است.

در حالی که روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل نوشت که حادثه صبح روز یکشنبه در نطنز «تصادفی» نبوده و خسارت جدی داشته ، شبکه دولتی «کان» این کشور خبر داد که این حادثه در نتیجه « یک حمله جدید سایبری» اتفاق افتاده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، به خبرگزاری «فارس» گفت «یک حادثه» صبح روز یکشنبه در شبکه توزیع برق تأسیسات هسته‌ای نطنز جمهوری اسلامی، مرکز اصلی غنی سازی اورانیوم کشور رخ داد.

بر اساس گزارش‌ منابع اسرائیلی و با توجه به حمله سال گذشته به این تاسیسات ، به نظر می‌رسد که این «حادثه» ناشی از حمله سایبری بوده که احتمالاً توسط اسرائیل صورت گرفته است.

کمالوندی با بیان اینکه هیچ خسارتی در این «حادثه» ایجاد نشده است ، گفت: «علت این حادثه در دست بررسی است و اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.»

العربیه نوشت؛ اما مالک شریعتی نیاسر، نماینده جمهوری اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، نیز در توییتر خود با اشاره به نشست وین، این حادثه را در خلال تلاش جمهوری اسلامی برای مجاب کردن طرف‌های غربی به لغو تحریم‌ها علیه کشورش بسیار مشکوک به «خرابکاری و نفوذ»، خواند.