ممنوع الملاقات کردن زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی بدستور بازجویان وزارت اطلاعات

0
151

روز یکشنبه اول تیر ماه هنگامی که خانواده زندانی سیاسی علی معزی برای ملاقات با او به زندان مرکزی کرج مراجعه کردند و خواستار ملاقات با ایشان شدند پاسخ زندانبانان ولی فقیه به این خانواده این بود که عزیز آنها ممنوع الملاقات می باشد.

وقتی که علت ممنوع ملاقات را از فرد نامبرده جویا شدند به آنها گفته شد که شورای زندان( حسینی رئیس زندان،مروت معاون رئیس زندان، مقیسه اجرای احکام زندانی و رضوانی رئیس اطلاعات زندان) تصمیم به ممنوع ملاقات او را گرفته اند.

فشارها و اذیت و آزار علیه زندانی سیاسی علی معزی از زمانی شدت گرفت که او در حمایت از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ که دست به اعتصاب غذا زده بوند و در سلول انفرادی بسر می بردند دست به اعتصاب غذا زد اما به دستور بازجویان وزارت اطلاعات او را به سلول انفرادی منتقل کردند و چندین روز تحت فشارها و اذیت و آزارهای آنها قرار داشت.

زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد که در اثر شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی دهه ۶۰ به سرطان مبتلا می باشد . او تا به حال چندین بار به دلیل فعالیتهای آزادیخواهانه اش دستگیر ، شکنجه و زندانی شده است. آخرین بار بعد از اینکه در مراسم گرامیداشت شهدای راه آزادی محسن دگمه چی و علی صارمی شرکت کرده بود و همچنین حضور فرزندانش در شهر اشرف دست گیر و به ۱ سال زندان محکوم شد . علیرغم پایان یافتن محکومیتش او را از زندان اوین به زندان مرکزی کرج منتقل کردند و علیرغم بیماری سرطان از زمان دستگیری تا به حال به دستور بازجویان وزارت اطلاعات از درمان محروم می باشد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانی سیاسی مبتلا به سرطان،مورد اذیت و آزار قرار دادن او و همچنین ممنوع الملاقات کردن وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و سرکوب خونین مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ تیر ۹۳ برابر با ۲۳ ژون ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل