«ممنتو»ی کریستوفر نولان بازسازی می‌شود

0
382

کمپانی ای‌ام‌بی‌آی اعلام کرده که سرمایه بازسازي «ممنتو» اثر كريستفور نولان را تامین و آن را تهیه می‌کند.

 فیلم فراموش‌نشدنی سال ۲۰۰۰ کریستوفر نولان یعنی «مِمِنتو» بازسازی خواهد شد.

کمپانی ای‌ام‌بی‌آی پیکچرز که آندرآ لرولینو و مونیکا باکاردی مسئولیت هدایت آن را بر عهده دارند، اعلام کرده که سرمایه این فیلم را تامین و آن را تهیه می‌کند. این کمپانی به خاطر اینکه تمام محصولات کمپانی اکسکلوسیو میدیا گروپ را خریداری کرده، حقوق رسمی بازسازی این فیلم را در اختیار دارد. لیست محصولات خریداری شده که شامل ۴۰۰ فیلم می‌شود، پروژه‌های بزرگ دیگر از جمله «مقاصد بی‌رحمانه»، «دانی دارکو» و «شتاب» را هم در خود دارد.

کمپانی ای‌ام‌بی‌آی هفته گذشته یک سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری به دست آورد که منجر به تایید بازسازی فیلم «ممنتو» شد.

فیلم «ممنتو» داستان مردی با بازی گای پیرس را تعریف می‌کند که دنبال پیدا کردن قاتل همسرش است اما از یک نوع خاص فراموشی رنج می‌برد. این فیلم در روايت داستان، بخشی از داستان را برعکس و بخش دیگر را به ترتیب زمان وقوع تصوير كرد. در پایان فیلم، این دو رشته داستانی با تاثیری نابودکننده با هم برخورد کردند.

فیلم «ممنتو» که توسط کمپانی نیومارکت فیلمز اکران شده بود، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین سال شد و نام نولان را به عنوان یک استعداد بسیار بزرگ سر زبان‌ها انداخت. این فیلم ۲۵.۵ میلیون دلار در باکس‌آفیس کسب کرد و به این ترتیب نسبت به بودجه ساخت خود درآمد بسیار خوبی داشت، اما از زمان اکران خود، تاثیری بسیار بسیار بزرگتر روی دوستداران فیلم و سینما گذاشت و به یکی از فیلم‌هایی بدل شد که فراموش‌کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

باکاردی در بیانیه‌ای گفت: «ممنتو» شاهکاری است که کاری می‌کند تماشاچی‌اش نه تنها در حین فیلم، بلکه مدت بسیار بسیار زیادی بعد از آن هم به حدس زدن درباره داستان ادامه دهد که مدرکی دال بر نحوه برخورد شجاعانه و متفاوتش است. ما می‌خواهیم به بینش کریستوفر نولان وفادار بمانیم و فیلمی را تحویل دهیم که به همان اندازه خاص، فراموش‌نشدنی و سزاوار دریافت جایزه باشد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ارایه دادن فیلمی که بتواند در سطح مهارت استادانه فیلم اصلی باقی بماند بسیار سخت است، اما ما بسیار هیجان‌زده و با انگیزه هستیم تا این پازل را به زندگی و به اذهان سینماروها بازگردانیم.