ممانعت مسئولین زندان مشهد از مرخصی درمانی رزیتا واثقی، شهروند بهایی..!

0
253

با وجود تشخیص پزشک زندان مشهد برای لزوم درمان رزیتا واثقی، مسئولین زندان مشهد هم چنان با در خواست های متعدد این شهروند بهایی و خانواده وی برای اعزام ایشان به مرخصی درمانی مخالفت می کنند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، رزیتا واثقی، زندانی عقیدتی زندان مشهد که تا به امروز نزدیک به ۴۰ ماه (۳ سال و ۴ ماه) بدون حتی یک روز مرخصی را در زندان مشهد می گذراند، شدیدا از ناحیه لثه و دندان دچار ناراحتی است.

چندی پیش، خانم دکتر رحمانی پزشک زندان ابراز داشته است که این رزیتا واثقی بایستی برای درمان به بیرون از زندان اعزام شود. در پی درخواست های مکرر خانم واثقی و خانواده ایشان مبنی بر اعزام درمانی، خانم جنگی مسئول زندان مشهد بیان داشته که خانواده این زندانی بهایی بایستی از دکتر وقت درمان بگیرند و به زندان اعلام نمایند تا این زندانی اعزام شود.

این در حالی است که علی رغم پیگیری های خانواده ایشان و تعیین وقت درمانی از پزشک و اعلام زمان آن به زندان مشهد، باز هم با درخواست این شهروند بهایی برای درمان مخالفت شده و خانم جنگی، مسئول زندان مشهد به خانواده واثقی می گوید که ایان بایستی در لیست زندانیان در پروسه درمانی قرار بگیرد و د زمان مقتضی خود زندان ایشان را اعزام ی کند.

رزیتا واثقی، شهروند بهایی در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۳۸۸ در منزلش در شهر مشهد بازداشت شد.

484747_505788229501769_168809955_n

وی پس از بازداشت به قرنطینه زندان مرکزی مشهد منتقل و پس از ۱۲ روز به انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل شد. خانم واثقی برای ۱۹۲ روز یعنی بیش از شش ماه در انفرادی به سر برد . برای دو ماه در انفرادی تحت بازجویی قرار گرفت و در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به سلول‌های انفرادی زندان مرکزی مشهد منتقل شد، وی در طی این مدت تنها یک بار با خانواده خود ملاقات داشته است.

درتاریخ ۶ تیرماه ۱۳۸۹ از خانواده خانم واثقی برای آزادی فرزندشان وثیقه ی ۵۰ میلیون تومانی گرفته شده ولی نه تنها خانم واثقی آزاد نشد بلکه پاسخ روشن و قانع کننده‌ای هم از سوی مسئولین پرونده به خانواده ایشان ارایه نشده است.

اتهام وی در این دادگاه «تبلیغ آیین بهایی» و «توهین به مقدسات» عنوان شد .این جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد و قاضی اجازه هیچ‌گونه دفاع یا صحبتی به هیچکدام از متهمان نداده و در ادامه رزیتا واثقی از سوی دادگاه انقلاب مشهد به تحمل پنج سال حبس محکوم و با تایید حکم در دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی برای تحمل دوران محکوکیت خود پس از ۱۹۲ روز انفرادی در ۴ مهرماه ۱۳۸۹به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.