ممانعت بازجویان وزارت اطلاعت از درمان زندانی بهنام موسیوند در چندمین روز خونریزی داخلی

0
184

زندانی سیاسی بهنام موسیوند ۳۰ ساله مدتی طولانی است که دچار خونریزی است  و وضعیت جسمی وی حاد می باشد .این زندانی سیاسی  از بیماری هموروئید و خونریزی روده بزرگ رنج می برد و بدلیل عدم تغذیه مناسب و عدم درمان روز به روز وضعیت جسمی وی وخیم تر می شود . او به دلیل خونریزی روده بزرگ قادر به خوردن غذا نبوده و در این مدت دچار لاغری و ضعف جسمی شده است.

بهداری زندان اوین اعلام کرده که  قادر به درمان وی نیست و وی باید توسط یک متخصص  در بیمارستان خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد اما بازجویان وزارت اطلاعات از اعزام وی به بیمارستان با ایجاد موانع غیر انسانی مختلف  جلوگیری می کنند.

زندانی سیاسی بهنام موسیوند علیرغم اینکه به وی وعده داده شده بود که روز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ۹۵ وی را به بیمارستان طالقانی اعزام خواهند کرد و ساعت حدود ۰۷:۰۰ صبح او را به منظور اعزام به بیمارستان  فرا خواندند اما  مامورین اعزام به منظور تحقیر وی و علیرغم وضعیت حاد جسمی این زندانی سیاسی  اصرار بر این داشتند که  به دستها و پاهایش دستبند و پابند بزنند که با مخالفت این زندانی سیاسی مواجه شد.چرا که این کار را خارج از حرمت انسانی دانست و با دخالت بازجویان وزارت اطلاعات از اعزام وی به بیمارستان ممانعت کردند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی بهنام موسیوند به دلیل فعالیتهای حقوق بشری برای چندمین بار  در خرداد ۱۳۹۵  بازداشت و روانه زندان اوین شد.  او پیش از این در سال ۹۳ مدتی در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی بود و به ۱ سال حبس محکوم شده بود .وی پیش از این از دادگاه ۲ سال حکم تعلیقی نیز دریافت کرده بود.