ممانعت از انتقال آتنا دائمی به بیمارستان برای انجام ام آر ای و مراقبت‌های پزشکی

0
152

یک منبع مطلع از وضعیت آتنا دائمی فعال مدنی زندانی گفت او مدت‌هاست دچار سرگیجه‌ و سردردهای مدام و بی‌حسی در ناحیه چشم راستش است و اگرچه پزشک بهداری زندان قرچک در اردبیهشت ۹۷ برای او درخواست انجام ام آر ای را نوشته با این حال او هنوز از آن زمان تاکنون به بیمارستان برای این منظور و معاینه منتقل نشده است. همچنین به گفته این منبع دادیار ناظر بر زندان درخواست خانواده او برای ملاقات را مدت‌هاست نپذیرفته و در نتیجه موفق به گرفتن اجازه برای انتقال فرزندشان به بیمارستان نشده‌اند.

این منبع در توضیح بیشتر گفت: «آتنا مدت‌هاست از سردرد و لمسی در ناحیه چشم راستش رنج می‌برد. پزشک بهداری زندان اوین چند باری بعد از معاینه به او گفت که او مبتلا به بیماری ام اس است. اما پس از انجام ام آر ای مشخص شد که آتنا خوشبختانه بیماری ام اس را ندارد. اما در زمانی که در زندان قرچک بود دکتر این زندان به او گفت که احتمالا مبتلا به ام اس است و گاهی این بیماری در مراحل اولیه خودش را در ام آر ای نشان نمی‌دهد. او برای آتنا ام آر ای مجددا تجویز کرد اما تاکنون او به بیمارستان برای این امر منتقل نشده است. کمی بعد از اینکه پزشک قرچک برای او نسخه ام آر ای نوشت او و گلرخ به زندان اوین مجددا بازگردانده شدند و اگرچه آتنا در اوین مطرح کرد که باید به ام آر آی برود اما کسی به حرفش تا الان گوش نکرده است.»

این منبع با اظهار اینکه زندانیان در دو شکل به بیمارستان منتقل می‌شوند گفت: «گاهی پزشک بهداری دستور اعزام را صادر می‌کند یا اینکه بهداری انتقال او را به بیمارستان صادر نمی‌کند اما زندانی خودش فکر می‌کند باید به دکتر متخصص منتقل شود و خانواده‌اش از دفتر دادستانی درخواست انتقال را طلب می‌کنند. اما درباره آتنا دکتر زندان قرچک ام آر ای را برای او تجویز کرده و خودش هم فکر می‌کند که لازم دارد تا دکتر متخصص او را ببیند با این حال این اتفاق نزدیک ۱۰ ماه است که نیفتاده است.»

به گفته این منبع خانواده آتنا دائمی همیشه برای انتقال او به بیمارستان دردسر داشته‌اند: «پدر آتنا باید بارها به نزد دادیار زندان برود و از او تقاضا اما اکنون مدت‌هاست که دادیار ناظر زندان اصلا او را نمی‌پذیرد. آنها فکر می‌کنند چون آتنا سرپاست و می‌تواند کارهایش را در زندان انجام دهد بنابراین لازم به پزشک متخصص هم ندارد.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ آتنا دائمی اولین بار در سال ۹۳ پس از سرددرهای مدام از سوی پزشک بهداری زندان مشکوک به بیماری ام اس خوانده شد با این حال در معاینات تخصصی در بیمارستان سینا مشخص شد که او مبتلا به ام اس نیست. با این حال مجددا در پی سردردهای شدید و بی حسی چشم راست او نیاز به انجام ام آر ای و مراقبت دارد. به گفته منبع علاوه بر اینها آتنا دائم دچار فشار خون بالا و مشکل سنگ کلیه و کیسه صفرا پس از اعتصاب‌های متعدد غذا است.