مل گیبسون و اندرو گارفیلد در درام جنگ جهانی دوم

0
500

پروژه‌ای جدید که داستان حقیقی زندگی دزموند تی داس قهرمان جنگ را تعریف می‌کند، با حضور مل گیبسون ساخته می‌شود.

مل گیبسون و اندرو گارفیلد در حال مذاکره برای حضور در یک فیلم درام جنگ جهانی دوم هستند. گیبسون قرار است مسئولیت کارگردانی فیلم «لبه برنده» را بر عهده بگیرد که داستان حقیقی سرجوخه یک دزموند تی داس را تعریف می‌کند، کسی که حتی با وجود اینکه به دلایل مذهبی از حمل سلاح سر باز زده بود موفق به دریافت مدال افتخار کنگره ایالات‌متحده شد. اگر مذاکرات به نتیجه برسند گارفیلد نقش داس را بازی خواهد کرد.

داس در سال 1942 برای حضور در ارتش فراخوانده شد اما از کشتن فردی دیگر و یا حمل سلاح سر باز زد. او در صحنه نبرد پاسیفیک تبدیل به یکی از نیروهای پزشکی شد اما سربازان دیگر به خاطر باورهایش او را کنار می‌گذاشتند. اما داس که اجازه نمی‌داد این اتفاق‌ها جلوی او را بگیرند، طی نبرد اوکیناوا جان 75 نفر را نجات داد و خود را تبدیل به یک شخصیت افسانه‌ای کرد.

او نزدیک خط دشمن به خارج کردن افراد زخمی کمک کرد، زیر آتش دشمن به سربازها رسیدگی کرد و در یک نبرد شبانه توسط نارنجک زخمی شد و بعد از آن نیز هنگام نجات سربازهای پیاده مورد اصابت گلوله یک تک تیرانداز قرار گرفت. داس همچنین موفق به دریافت دو مدال ستاره برنز و سه نشان شجاعت قلب ارغوانی شد.

این فیلم بیش از 13 سال است که قرار است ساخته شود و ساخت آن ابتدا در کمپانی دیسنی مطرح شده بود. رندال والاس کارگردان «ما سرباز بودیم» با نقش‌آفرینی مل گیبسون قرار بود این فیلم را کارگردانی کند. بیل مکانیک و دیوید پرموت مسئولیت تهیه این فیلم را بر عهده خواهند داشت و از ابتدا در آن حضور داشته‌اند. کمپانی کراس کریک پیکچرز روی پروژه سرمایه‌گذاری کرده و قرار است پروسه فیلمبرداری سال آینده آغاز شود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،  پروژه اخیر گارفیلد یعنی «99 خانه» به تازگی در فستیوال فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد و بازخوردهای خوبی دریافت کرد. کمپانی براد گرین پیکچرز این فیلم را خریداری کرد. گیبسون هم که اخیرا در فیلم «یک بار مصرف‌های 3»  ظاهر شد، از فیلم سال 2006 «آپوکالیپتو» دیگر پروژه‌ای را کارگردانی نکرده است. او به تازگی فیلمبرداری نقش خود در فیلم هیجانی «پدر خونی» به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه را به پایان برده است.