ملیسا مک‌کارتی در نقش تینکربل

0
643

شخصیت کارتونی محبوب دنیای کودکان با بازی ملیسا مک‌کارتی کمدین آمریکایی روی پرده زنده خواهد شد.

 ملیسا مک‌کارتی، بازیگر فیلم‌های کمدی «ساقدوش‌های عروس»، «تب‌و‌تاب» و «سارق هویت» در نقش شخصیت کارتونی تینکربل افسانه پیترپن ظاهر خواهد شد. به گزارش گاردین، این بازیگر قرار است در یک فیلم کمدی پر ماجرا  نقش تینکربل را بازی کند.

این فیلم زنده را شرکت فاکس قرن بیستم تهیه می‌کند، نیکلاس استولر نویسنده «نامزدی پنج ساله»، «سفرهای گالیور» و «ماپت‌ها» و کارگردان «همسایه‌ها» این فیلم‌نامه کمدی را نوشته است و شاون لِوی، کارگردان «پلنگ صورتی» و «شبی در موزه» آن را کارگردانی خواهد کرد.

شخصیت تینکربل را  جیمز متیو بری در سال 1904 خلق کرد (نقش این نویسنده را جانی دپ در فیلم «یافتن ناکجا‌آباد» مارک فارستر در سال 2004 ایفا کرده است). بری در سال 1911 از این شخصیت در رمان «پیتر و وندی» استفاده کرد و شرکت دیزنی در سال 1953 آن را در انیمیشن «پیتر پن» که اقتباس از اثر بری بود، به‌تصویر درآورد. با این حال با به‌پایان رسیدن قرارداد شرکت دیزنی با نویسنده، از اوایل قرن حاضر حقوق شخصیت‌های داستان بری در انحصار آن شرکت نیست و بنابراین استودیو فاکس قرن بیستم توانسته است از آن در فیلم تازه خود استفاده کند.

شخصیت تینکر بل در زمان بری فقط با یک حلقه‌ نور ساخته شده با آینه‌ای دستی روی صحنه تئاتر ساخته می‌شدد و این شخصیت در «پیتر پن» سال 1953 دیزنی به شکل فعلی اما بی‌صدا ظاهر شد. پس از آن بازیگرانی مانند جولیا رابرتز در فیلم «هوک» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سال 1991 و لودیواین سانیه در نسخه 2003 «پیتر پن» این نقش را ایفا کردند.

به‌ گزارش آنا، ملیسا مک‌کارتی متولد سال 1970 در ایلینویز است و از 27 سالگی وارد حرفه بازیگری تلویزیون و سینما شده است. وی بعد از ایفای نقش‌هایی کوتاه در فیلم‌هایی مانند «زندگی دیوید گیل» و «فرشتگان چارلی» در سال 2011 نقش مکملی در «ساقدوش‌های عروس» بازی کرد که برای آن نامزد جایزه اسکار شد و به شهرت رسید. وی پس از «ساقدوش‌های عروس»  از جمله در «سارق هویت» همراه با جیسن بیتمن، «تب‌و‌تاب» درکنار ساندرا بولاک، «تَمی» با سوزان ساراندون و کتی بیتس و در فیلم «سنت وینسنت» که این روزها روی پرده است،  همراه با بیل موری حضور پیدا کرده است.