ملاقات اسپیلبرگ و تام هنکس روی «پل جاسوس‌ها»

0
184

عنوان درام جاسوسی دوران جنگ سرد استیون اسپیلبرگ مشخص و همکاری مجدد جان ویلیامز آهنگساز با این فیلم‌ساز تأیید شد.

 درام دلهره‌آور جاسوسی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس که تاکنون عنوانی برای آن تعیین نشده بود، نام خود را از شیوه تبادل جاسوس‌ها میان دو ابرقدرت دوران جنگ سرد گرفته است.

ایندی‌وایر صبح چهارشنبه گزارش داد که درام جاسوسی استیون اسپیلبرگ «پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies) نام گرفته است. این عنوان را مارک پلَت، تهیه‌کننده فیلم روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با روزنامه محلی «دیلی پنسیلوانین» افشا کرد. عنوان اشاره به پلی دارد که برلین غربی سابق را به پتسدام برلین شرقی متصل می‌ساخت و آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی برنامه مبادله جاسوس‌های اسیر خود در جریان جنگ سرد را روی آن به اجرا می گذاشتند.

همچنین سایت اینترنتی باشگاه هواداران جان ویلیامز آهنگساز تأیید کرده که ویلیامز، آهنگساز همیشگی آثار استیون اسپیلبرگ مشغول ساختن موسیقی متن این فیلم است.

تام هنکس که سابقه همکاری با اسپیلبرگ در فیلم‌هایی مانند «ترمینال» و «اگه می‌تونی منو بگیر» را دارد، در «پل جاسوس‌ها» در نقش اصلی ظاهر می‌شود. در این فیلم که به ماجرای واقعی سقوط هواپیمای جاسوسی U2 در خاک شوروی و اسیر شدن خلبان آن می‌پردازد، تام هنکس در نقش وکیلی به نام جیمز داناوان در فیلم ظاهر می شود که مأمور آزاد ساختن خلبان است. این هواپیما در سال 1960 توسط ضدهوایی ارتش شوروی سابق سرنگون شد و خلبان آن که گری پاورز نام داشت، به عنوان جاسوس شناخته شد.

در فیلم «پل جاسوس‌ها» ایمی رایان بازیگر «مرد پرنده» نیز در نقش همسر جیمز داناوان حضور دارد. مارک رایلنس بازیگر بریتانیایی «گمنام» و همچنین فیلم دیگر در دست تولید اسپیلبرگ با عنوان «غول بزرگ مهربان» و آلن آلدا بازیگر «هوانورد» و «سرقت از برج» از دیگر بازیگران فیلم «پل جاسوس‌ها» هستند.

به‌ گزارش آنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم‌نامه «پل جاسوس‌ها» را مارک چارمن با همکاری دو برادر فیلم‌ساز مشهور، جوئل و ایتن کوئن که در اردیبهشت ماه آینده ریاست هیأت داوران جشنواره فیلم کن را بر عهده دارند، نوشته است. فیلم «پل جاسوس‌ها» قرار است در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر 94) در سینماهای آمریکا به روی پرده برود.