مقتدی صدر به تشکیل دولت اکثریت ملی در عراق متعهد شد

0
198

در حالی که مردم عراق پس از تایید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی دهم اکتبر گذشته (2021) از سوی دادگاه عالی فدرال این کشور، همچنان چشم انتظار تشکیل دولتی جدید برای دوره آینده هستند، جنبش صدری‌ها به عنوان ائتلافی که صاحب بزرگترین فراکسیون در پارلمان است، از طریق عقد جلساتی با رقبای سیاسی خود رایزنی‌ها‌‌ برای تشکیل دولت جدید را آغاز کرد.

مقتدی صدر، روحانی شیعی و رهبر جریان صدری‌ها در عراق چهارشنبه، 29 دسامبر در دیدار با گروه موسوم به «هیأت هماهنگی» که متشکل از نوری المالکی، قیس الخزعلی، هادی العامری و فالح الفیاض است، بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر تشکیل دولتی با اکثریت، مستقل و بدون دخالت کشورهای خارجی تاکید کرد.

در این گزارش آمده که اعضایی از «هیأت هماهنگی» به منزل مقتدی صدر در نجف رفته و با او تشکیل جلسه دادند. همچنین گفته شده که جریان صدری‌ها شرط گذاشته که نوری المالکی نباید در دولت آینده نقش داشته باشد.

العربیه نوشت؛ جلسه مذکور بدون اعلام نتیجه و جزئیات از این نشست پایان یافت.

صدر پس از پایان جلسه با هیئت هماهنگی در توئیتی در حساب توییتری خود، بر تعهد خود به تشکیل دولت اکثریت ملی تاکید کرد. او با تکرار خواسته خود مبنی بر تشکیل دولت اکثریت ملی، گفت: «دولت اکثریت ملی، نه شرقی و نه غربی و برآمده از پیروزی اکثریت در انتخابات پارلمانی کشور و بدون دخالت کشورهای خارجی است».