مقام‌های فیفا برای بررسی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به ایران می‌روند

0
272

یکی از مسئولان فیفا به رویترز گفت که مقام‌های این نهاد به زودی برای بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به ایران می‌روند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که در چند روز اخیر، مرگ یک دختر هوادار فوتبال در ایران پس از به آتش کشیدن خود خبرساز شده است.

سحر خدایاری هوادار تیم فوتبال استقلال تهران که به «دختر آبی» مشهور شد، چند روز پیش پس از خودسوزی جلوی دادگاه انقلاب در بیمارستان درگذشت. طبق گفته برخی شاهدان وی از اینکه شاید به خاطر تلاش برای ورود به استادیوم با چهره مردانه به شش ماه زندان محکوم شود، ترسیده بود و اقدام به این کار کرد.

یکی از سخنگویان فیفا گفت که پیش بینی می‌شود که جلسات با مقام‌های فوتبال ایران در دو هفته آینده صورت گیرد. طبق گفته این سخنگوی فیفا، این جلسات بخشی از برنامه این نهاد در آماده سازی ایران برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی است. ایران در روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) در خانه با کامبوج روبرو می‌شود. وی اعلام کرده است که این سفر مقام‌های فیفا صرفا به خاطر مرگ سحر خدایاری نیست.

با این حال، مقامات فیفا مقدمات صورت گرفته توسط فدراسیون فوتبال ایران برای حضور زنان در این مسابقات را نیز بررسی می‌کنند. معاون حقوقی وزارت ورزش ایران ماه گذشته اعلام کرده بود که زنان می‌توانند برای تماشای بازی تیم‌های ملی ایران و کامبوج به ورزشگاه آزادی بروند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع خود اعلام کرد که یک هیات سه نفره از بخش رقابتی و امنیتی این نهاد به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش یورونیوز؛ مقام‌های فیفا روز دوشنبه، ۹ سپتامبر(۱۸ شهریور) در بیانیه‌ای بار دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی را به تأمین آزادی و امنیت زنانی که در کارزار مشروع پایان دادن به ممنوعیت ورود به ورزشگاه‌ها شرکت دارند، فرا خوانده بود.