معرفی نامزدهای بخش جلوه‌های تصویری اسکار ۲۰۱۷

0
160

 ۱۰ فیلمی که برای کسب اسکار بخش جلوه‌های تصویری اسکار هشتاد و نهم رقابت می‌کنند معرفی شدند.

«سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و «کوبو و دو رشته»، «ورود»، «بی‌اف‌جی»، «آب عمیق در افق» ، «دکتر استرنج»، «کتاب جنگل» و «مسافران» فیلم‌هایی هستند که در این بخش اولین انتخاب آکادمی را تشکیل داده‌اند.

در این میان بخش مهمی از نامزدها را آثار کمپانی دیزنی تشکیل می دهند که شماری از آنها شامل «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «دکتر استرنج» و «کتاب جنگل» جزو پرفروش‌های سال نیز بودند. «بی‌اف‌جی» ‌ساخته استیون اسپیلبرگ و «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» نیز محصول همین کمپانی هستند.

این در حالی است که جلوه‌های تصویری «بی‌اف‌جی» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ توسط جو لتری، برنده پنج جایزه اسکار انجام شد.

آکادمی اسکار پیشتر فهرست اولیه نامزدهای جلوه‌های تصویری شامل ۲۰ فیلم را اعلام کرده بود و به این ترتیب فیلم هایی چون «آلیس آن سوی آینه»، «بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت»، «جوخه خودکشی» و «سالی»‌از رسیدن به فهرست کوتاه بازماندند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی،۲۴ ژانویه (۵ بهمن)، اسامی فینالیست‌های این بخش همراه نامزدهای دیگر بخش‌های رقابتی اسکار اعلام خواهد شد.