معرفی فیلم افتتاحیه جشنواره کن

0
105

فیلمی از امانوئله برکو فیلمساز و بازیگر فرانسوی، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

 فیلمی از امانوئله برکو فیلمساز زن فرانسوی درباره پا به سن گذاشتن با عنوان «سرت را بالا نگه دار» فیلم افتتاحیه شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن در تاریخ ۱۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت) خواهد بود.

سازمان‌دهندگان این جشنواره دیروز با اعلام این خبر افزودند این اولین باری است که از سال ۱۹۸۷ تاکنون فیلمی از یک کارگردان زن به عنوان افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شده است.

فیلم برکو درباره بچگی تا بزرگسالی شخصیتی خلافکار به نام مالونی است و کاترین دونو، بنویی ماژیمل و سارا فورسایتر در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

این در حالی است که در اعلامیه جشنواره کن ابتدا گفته شده بود این اولین فیلمی از یک کارگردان زن است که افتتاحیه جشنواره کن به خود می‌بیند، اما این خبر بعدا تصحیح و یادآوری شد که فیلم «مردی عاشق» ساخته دایان کوریس در سال ۱۹۸۷ افتتاح کننده این جشن سینمایی بوده است.

در سال‌های اخیر جشنواره کن برای افتتاحیه بر فیلم‌هایی تمرکز کرده که ستارگان درجه یک بازیگر آن بوده‌اند. سال پیش «گریس موناکو» با بازی نیکول کیدمن فیلم افتتاحیه بود و سال ۲۰۱۳ «گتسبی بزرگ» با بازی لئوناردو دی کاپریو، در سال ۲۰۱۱ نیز «نیمه شب در پاریس» . فیلم امسال که فیلمی فرانسوی است به نظر می‌رسد کم سروصداتر از فیلم‌های سال‌های اخیر باشد.

تیری فرمو مدیر این جشنواره در این باره گفت: این انتخاب فوق‌العاده است و بازتاب دهنده اشتیاق ما برای این است که این جشنواره را با قطعه‌ای متفاوت آغاز کنیم که هم قوی و هم محرک باشد.

هنوز اعلام نشده این فیلم در بخش رقابتی هم جای دارد یا خیر. انتخاب رسمی بخش رقابتی روز پنج‌شنبه اعلام می‌شود.

امسال جوئل و اتان کوئن روسای بخش رقابتی جشنواره هستند، ایزابلا روسلینی رییس گروه داوران بخش نگاه ویژه و عبدالرحمان سیسکو رییس داوران بخش سینه فونداسیون.

جشنواره فیلم کن از ۱۳ ماه می شروع می‌شود و تا ۲۴ ماه می ادمه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس‌آنجلس تایمز، امانوئله برکو در سال ۲۰۱۳ با فیلم «راه خودم» در شصت و سومین دوره برلیناله حضور داشت. فیلم او پس از نمایش در افتتاحیه جشنواره، از روز بعد در سینماهای فرانسه به نمایش در می‌آید.