معرفی برندگان جشنواره فیلم لس‌آنجلس

0
160

 جشنواره فیلم لس‌آنجلس برندگان ۲۰۱۵ خود را  در بخش فیلم داستانی، مستند و فیلم کوتاه معرفی کرد.

استفانی آلین مدیر جشنواره گفت: ماموریت ما ایجاد ارتباط بین فیلمسازان با صنعت سینما است و بسیار از اعضای گروه داوری مان سپاسگزاریم که زمان و تخصصشان را در اختیار ما گذاشتند.

جایزه فیلم داستانی آمریکا به تاکشی فوکوناگا برای «خارج از دست من» رسید. جایزه فیلم داستانی جهانی نیز به بتا گاردلر برای «Flocken» تعلق گرفت و جایزه مستند به مو یانگ جین برای «عشق من، از رود نگذر» رسید. همه این فیلم ها برای اولین بار در این جشن سینمایی به نمایش درآمدند.

دلیلا والوت با دریافت جایزه میوز برای «تو می‌توانی این را حفر کنی» رسید و جایزه سالانه شبانگاه به ویت نگوین برای «خرد شدن جمجمه» تعلق گرفت. بردلی کاپلان جایزه تازه تاسیس شده «سایت گایست» (روح زمان) را برای «دزدی ماشین‌ها» دریافت کرد.

جایزه مخاطبان هم برای بهترین فیلم داستانی به «پوچا» به کارگردانی مایکل دویز و کاتلین مک لافلین اهدا شد. جایزه مخاطبان برای بهترین مستند بلند به دو فیلم «من استعداد دارم» به کارگردانی ناتالی جونز و «حالا اینجا باش» به کارگردانی لیلیبت فاستر تعلق گرفت.

جایزه بهترین اثر کوتاه داستانی به فیلم «دراما» ساخته تیان گوان و جایزه مستند کوتاه به «عاشق دلفین» ساخته کارم تابش رسید. جایزه بهترین فیلم کوتاه از نظر مخاطبان به «به جای او» ساخته کوین همدانی اهدا شد.

امسال ۷۴ فیلم بلند و ۶۰ فیلم کوتاه از ۳۵ کشور در این رقابت شرکت داشتند.

فیلم «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده از فیلم‌هایی بود که به بخش رقابتی فیلم داستانی جهان راه یافته بود و در این جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم که امسال از جشنواره فجر باز ماند، در بخش فروم جشنواره برلین نیز به نمایش درآمده بود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این جشنواره پنج شنبه به کار خود خاتمه داد.