معاون وزیر دفاع اسرائیل: در صورت شکست مذاکرات اتمی تهران و غرب به ایران حمله می کنیم

1
215

دنی دنون معاون وزیر دفاع اسرائیل می گوید، در صورت شکست مذاکرات اتمی میان تهران و غرب، اسرائیل به صورت یک جانبه به ایران حمله خواهد کرد.

این سخنان آقای دنون در حالی مطرح می شود که دور جدید مذاکرات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شده و دو طرف جلسات برگزار شده را ”بسیار مفید” ارزیابی کرده اند.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری ”فرانسه” معاون وزیر دفاع اسرائیل، چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بیت المقدس گفت اگر می توانست با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صحبت می کرد و به او می گفت ”بیایید در تقویم تغییر ایجاد کنیم. من می‌گویم بیایید تا می ۲۰۱۴ به تهدیدی که از سوی ایران وجود دارد خاتمه دهیم و بعد به سر میز مذاکره با فلسطین برویم.”

دور تازه مذاکرات صلح فلسطینی-اسرائیلی با میانجی گری آمریکا از ۹ ماه پیش آغاز شده است. برپایه طرحی که مقام های آمریکایی داده اند، این مذاکرات تا ماه می ۲۰۱۴ نتایج اولیه خود را باید بدهد.

دنی دنون در ادامه کنفرانس خبری گفت که اولویت جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی بسیار بیشتر از مذاکرات صلح اسرائیلی-فلسطینی است.

او همچنین تاکید کرد: ”در صورت شکست مذاکرات غرب با تهران، اسرائیل به صورت یک‌ جانبه به ایران حمله خواهد کرد.”

دنی دنون گفت اسرائیل نمی‌تواند درباره ایران دچار “اشتباه” شود چرا که هر “اشتباهی” از سوی اسرائیل در قبال ایران را ”کشنده” است.

1 نظر

  1. they won’t dare..we are approaching peace and if they don’t like peace the UN and whole world must confront the moronic warlikes…It seems being wandering in the desert for 40 years hasn’t taught them enough lessons!

نظرات بسته است