معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

0
156

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد، «معاون ارزی بانک مرکزی که ظاهرا برکنار نیز شده بود در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی امروز بازداشت و به زندان منتقل شده است.»

غلامحسین ‏محسنی اژه‌ای عصر روز یکشنبه در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: همچنین کارمند یکی از معاونت‌های رئیس جمهوری به همراه چهار دلال و یک صراف غیرمجاز نیز احضار و پس از تحقیقات و تفهیم اتهام، با قرار بازداشت موقت، روانه زندان شدند.

ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور، پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد که بزودی محاکمه آن‌ها آغاز می‌شود. وی گفت: امروز چند نفر که تحت تعقیب و بازداشت بودند و نیز شماری از کسانی که در این خصوص فعالیت غیرمجاز داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و بازداشت شدند.

وضعیت نامشخص معاون ارزی بانک مرکزی

به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه در بانک مرکزی دیروز (شنبه) درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر تغییر «احمد عراقچی» معاون ارزی این بانک گفته بود، هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

عراقچی از مردادماه پارسال معاونت ارزی بانک مرکزی را برعهده دارد.

روز شنبه برخی رسانه‌ها از برکناری معاون ارزی بانک مرکزی خبر دادند. «عبدالناصر همتی» رییس کل جدید بانک مرکزی، از شنبه هفته گذشته (ششم مرداد) سکان هدایت این نهاد را در دست گرفته است؛ وی در روز معارفه خود ساماندهی بازار ارز را از اولویت‌های خود برشمرد و قول داد با رانت ارزی مقابله کند.