مصر در را به روی گردشگران ایرانی بست، تونس باز کرد

0
202

درشرایطی که مصر درهایش را به روی گردشگران ایرانی به دلایل امنیتی بست، تونس بدون نگرانی از مقامات ایران در تونس، برای تقویت مناسبات دو کشور به ویژه در بخش گردشگری دعوت کرد.

به گزارش میراث فرهنگی از البوابه، “جمال گمرا ” وزیر گردشگری تونس با خشنودی از تقویت مناسبات مشترک دو کشور در دیدار با ” پیمان جبلی” سفیر ایران در تونس یادآور شد که درآینده نزدیک برای شرکت در چهارمین کمیته فنی گردشگری ایران و تونس روانه تهران می‎شود.

وی هدف از این دیدار را نشان دادن قصد جدی تونس برای توسعه پیوندهای دوجانبه ایران و تونس دانست که شامل گردشگری نیز می‎شود.

سفیر ایران نیز از این تلاش‎ها به گرمی استقبال کرده و یادآور شد که مشترکات فرهنگی ،و مذهبی و تمدنی بسیار میان دو کشور فرصت مناسبی برای توسعه روابط دوکشور فراهم کرده است.

به گفته وی پس از انقلاب تونس در سال 2011 نیز ده ها هیات نمایندگی از هر دو کشور برای تقویت مناسبات دوجانبه میان ایران و تونس سفر کرده بودند.

مقامات مصر در شرایطی درها را به روی گردشگران مصر بستند که این کشور گرفتار ناامنی های شدید است و سفر گردشگر ایرانی نیز به این کشور چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.

شدت ناامنی وآشوب های داخلی درمصر به حدی است که مصر حتی سهم بزرگی از گردشگران عرب خود را نیز از دست داده است.

حتی برخی کشورهای عرب نیز در دوسال گذشته شهروندان خود را از سفر به مصر منع کرده‎اند.

صنعت توریسم مصر دراثر هشدارهای مکرر وزارت خارجه کشورهای مختلف غربی و کاهش سفر اروپاییان ازیک سو و خودداری گردشگران عرب منطقه خلیج فارس به این کشور از دیگر سو، دچار بحران درازمدتی شده است.