مصدومیت «هریسون فورد» سر فیلمبرداری «جنگ ستارگان»

0
160

«هریسون فورد» سر فیلمبرداری قسمت هفتم «جنگ ستارگان» در انگلیس مصدوم شد.

در شرایطی که مدتی قبل فیلمبرداری قسمت هفتم فیلم محبوب و علمی – تخیلی «جنگ ستارگان» در صحراهای امارات به پایان رسید و بخش بعدی فیلمبرداری در استودیویی در لندن، پایتخت انگلیس آغاز شده بود، «هریسون فورد»، بازیگر سرشناس هالیوودی در حین فیلمبرداری مصدوم شد.

به گزارش رویترز، هریسون فورد 71 ساله که بیش از همه با سه‌گانه «جنگ ستارگان» و ایفای نقش در سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» شناخته می‌شود، از ناحیه بازوی راست به شدت مصدوم شده، با این حال بر اساس اعلام کمپانی دیسنی پروژه فیلمبرداری طبق برنامه قبلی با حضور ستارگانی از جمله جان بویگا، دیزی ریدلی، آدام درایور، اسکار آیزاک، اندی سرکیس، دونال گلیسن، ماکس فون سیدو و گوئندولین کریستی ادامه دارد.

قسمت هفتم جنگ ستارگان که «جی جی آبرامز» پس از فروش حق ساخت این مجموعه فیلم از سوی «جورج لوکاس»، کارگردانی آن را بر عهده گرفته از روز 18 دسامبر سال 2015 در سینماهای جهان اکران می‌شود.

جورج لوکاس نزدیک به یک سال و نیم پیش حق ساخت مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان را به قیمت 4 میلیارد دلار به کمپانی فیلم دیسنی فروخت اما وی اخیرا اعلام کرده برای این که قسمت هفتم این مجموعه فیلم به بهترین شکل ممکن ساخته شود در کنار جی جی آبرامز پشت دوربین قسمت جدید این فیلم تخیلی خواهد رفت.

به گزارش ایسنا؛ مجموعه فیلم‌های تخیلی جنگ ستارگان پرفروش‌ترین سری آثار سینمایی تاریخ هالیوود محسوب می‌شود، این سری فیلم در مجموع 4 میلیارد دلار فروش جهانی داشته، این در حالی است که قسمت اول آن در سال 1977 اکران شد، زمانی که قیمت بلیت سینما حدود دو دلار بود. با این وجود، فروش داخلی شش گانه جنگ ستارگان در آمریکا بیش از دو میلیارد دلار بوده است که از این لحاظ نیز در رتبه اول قرار دارد.