مشروح برنامه نود ۱۰ شهریور

0
201

برنامه نود دوشنبه ۱۰ شهریور از ساعت ۲۲:۴۲ امشب با محورمیت برنامه های تیم ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از وبسایت نود، نظرسنجی این برنامه به سرمربی آینده تیم ملی اختصاص دارد که پرسیده شد آیا با تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش موافقید یا خیر؟ ۱- بله ۲- خیر

مهمان اول برنامه علی کفاشیان بود که به منظور بررسی آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی در نود حاضر شد و به همین خاطر پخش بازی های هفته ششم لیگ با تاخیر در برنامه آغاز شد.

پس از خوشامدگویی به کفاشیان قرعه کشی نظرسنجی پیامکی هفته گذشته برگزار شد و سپس کلیپی در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی پخش شد.

برندگان مسابقه هفته گذشته ۳ شهریور به شرح زیر مشخص شدند:

پس از پخش کلیپ گفتگوی کفاشیان و فردوسی پور در خصوص پروسه تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش آغاز شد.

کفاشیان در این گفتگو افشا کرد ته دلم موافق تمدید قرارداد کی‌روش نبودم و می گفتم به جای اینکه ۷-۸ میلیارد به کی روش بدهم یکی دو میلیارد به یک مربی دیگر می دهم و بقیه را صرف توسعه فوتبال می کنم اما به احترام نظر مردم پای قرارداد با کی روش رفتم. دکتر گودرزی وزیر ورزش هم در صحبتی که با من داشتند گفتند کی‌روش کار شاقی نکرده که این طور دنبال او هستید اما اختیار تمدید قرارداد با او با شماست.

 
hämta (1)

بعد از اولین بخش گفتگو با کفاشیان، فردوسی پور درگذشت شکرانه داور فوتسال را که چندی پیش در برنامه نود گزارشی از بیماری او پخش شد را تسلیت گفت. وی روز گذشته دار فانی را وداع گفت و سپس کلیپی در خصوص وی به همین بهانه پخش شد.

بعد از بازگشت به استودیو این سوال مطرح شد تکلیف حق الزحمه داوران که قرار بود در هفته سوم لیگ به شکرانه و خانواده اش اختصاص داده شود چه شد و چرا پرداخت نشد و در واکنش به این مساله کفاشیان گفت حتما به این خانواده کمک خواهند کرد.

بعد از یک گفتگوی کوتاه بخش تقویم هفته پخش شد. جالب ترین بخش این قسمت مرور بازی قدیمی تیم ایران با برزیل و برد تاریخی ایران در این بازی بود.

سالروز تولد جهان پهلوان تختی در روز ۵ شهریور و اولین سرمربی گری امیر قلعه نویی در لیگ برای استقلال ، جنجالی ترین بازی تاریخ پرسپولیس با شاهین و همچنین برد پنج بر یک تاریخی پرسپولیس برابر آلیما از دیگر رخدادهای مهم این هفته بود.

پس از پخش تقویم هفته سومین بخش گفتگو با کفاشیان آغاز شد که در همین لحظه برای اولین بار ساعت ۲۳:۳۵ آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی نشان داده شد که حدود ۹۳۰ هزار نفر در کمتر از یک ساعت از شروع برنامه در نظرسنجی شرکت کردند.

سپس مازیار ناظمی به عنوان سخنگوی وزارت ورزش و جوانان روی خط آمد تا موضع این وزارتخانه در خصوص تمدید قرارداد کی روش را اعلام کند.

وی اعلام کرد از طرف وزارت ورزش و جوانان اعلام می کنم همین امشب آقای کی روش را بیاورید و با او قرارداد امضا کنید اما این را می گویم که همه باید فکر کنند هزینه و فایده این تمدید قرارداد چه خواهد بود و پس از رفتن کی روش از ایران چه آورده ای برای فوتبال ما باقی خواهد ماند.

پس از صحبت های ناظمی که گفت خوشحالیم که بالاخره امشب ته دل آقای کفاشیان را هم فهمیدیم و در واکنش به این مساله کفاشیان در صحبت های پایانی خود اعلام کرد این مساله مهم نیست و مهم این است که ما وقتی صحبت کردیم روی حرف خودمان هستیم و برای او دعوتنامه کتبی فرستادیم و مطمئنا به دنبال امضا کردن با او هستیم.

کفاشیان در ادامه صحبت های خود در واکنش به این شایعه که وزارت ورزش به فدراسیون دستور داده فریده شجاعی از نایب رئیسی فدراسیون فوتبال کنار برود گفت وزارت دخالت نکرده اما مشورت داده و ما هم به او گفتیم اگر استعفا دهی قبول می کنیم!

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان صحبت های خود گفت انشاالله طی چند روز آینده تکلیف قرارداد کی روش مشخص می شود.

همزمان با صحبت های پایانی کفاشیان برای اولین بار ساعت ۲۳:۵۰ نتیجه نظرسنجی پخش شد که با حضور حدود یک میلیون و دویست هزار نفر در نظرسنجی ۷۲ درصد موافق ماندن کی روش بودند و ۲۸ درصد مخالف تمدید قرارداد او.

 hämta (3)

پس از خداحافظی با کفاشیان ۹۰درجه پخش شد تا بررسی بازی های هفته ششم لیگ برتر رسما آغاز شود.

اولین مسابقه هایی که به صورت متوالی پخش شد بازی تیم های ملوان – استقلال خوزستان و استقلال – گسترش فولاد بود.

معرفی سایت برنامه قسمت دیگری بود که توسط عادل فردوسی پور به آن پرداخته و مجری برنامه نود اعلام کرد بخش های مختلف برنامه در سایت قرار می گیرد و علاوه بر آن هم بخش هایی همچون گلچین نودهای قدیمی در سایت قرار داده می شود که در برنامه پخش نمی شود که می توانید ویدئوی آن را از اینجا تماشا کنید: ویدئــو

پس از بازگشت علی خسروی به عنوان کارشناس داوری در برنامه حاضر شد و گفت فردا از ساعت ۸،۳۰ تا ۱۱:۴۰ صبح در حسینه اعظم نجف آباد و از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در حسینیه نصیر همین شهر مراسم ترحیم مرتضی شکرانه برگزار خواهد شد. وی همچنین دهم شهریور روز داور را هم تبریک گفت.

پس از این صحبت ها برای اولین بار جدول لیگ به جای انتهای برنامه در میانه آن بررسی شد.

سپس نتایج و نکات دو بازی پخش شده مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه بازی تیم های تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان پخش شد .

جوراب های نازک حامد لک سوژه جالب دیگری بود که عادل فردوسی پور بعد از پخش بازی روی آن زوم کرده بود و از خسروی سوال کرد از نظر قوانین اشکالی دارد یا خیر که کارشناس نود گفت مانعی ندارد اما اگر نظر من را بخواهید زیاد مردانه نیست!

داوری سه مسابقه پخش شده مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد یک پنالتی برای استقلال خوزستان برابر ملوان گرفته نشده و پنالتی – اخراج ملوان نیز اشتباه بود. پنالتی استقلال هم در بازی گسترش فولاد به اعتقاد خسروی درست بود.

در ادامه دربی اصفهان بین سپاهان و ذوب آهن پخش شد.

بعد از پخش این بازی اتفاق جالبی در برنامه افتاد و پس از بازگشت به استودیو همه جا تاریک بود تا اینکه فردوسی پور اعلام کرد یکی از نورافکن های بالای سر آنها سوخته است! در این لحظه مهمان ویژه برنامه مهدی شریفی پدیده سپاهان به برنامه آمد و کلیپی در خصوص او پخش شده و گفتگو با وی آغاز شد.

پس از صحبت های اولیه با شریفی و پخش کلیپ زندگینامه این بازیکن بخش از ۹۰ تا ۹۰ و حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که سورژه جالب آن کشف پدیده جالب توپ جمع کن های لیگ برتری با ۳۲ سال سن در حاشیه بازی پدیده بود!

شادی بعد از گل جنجالی محمدرضا خلعتبری در بازی سپاهان و ذوب آهن حاشیه دیگری از هفته ششم بود که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت و بازیکن ریزنقش سپاهان گفت من سال ها پشت سر صلصالی در ذوب آهن بازی کرده بودم و از جدایی غریبانه او از ذوب آهن گله داشتم به خاطر همین پیراهنش را با خودم آوردم.

 بعد از گفتگوی دوباره با مهدی شریفی بخش بررسی عملکرد لژیونرها پخش شد.

نتایج نظرسنجی ساعت ۱ و ۶ دقیقه یک بار دیگر پخش شد که تا این لحظه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند و یک درصد به موافقان تمدید قرارداد کی روش اضافه شده و به ۷۳ درصد رسیدند.

بعد از آن به بهانه صحبت درباره مدل موهای شریفی فردوسی پور از مخالفت سازمان لیگ با خالکوبی های بازیکنان خارجی و گیر دادن به مدل موی بازیکنان انتقاد کرد و گفت فوتبال ما این همه مشکل دارد و هزار نفر با کارت جعلی پایان خدمت بازی کردند و هیچ کس کاری به آنها ندارد، واقعا مشکل فوتبال ما مدل موی بازیکن هاست؟!

پس از خداحافظی با شریفی بازی پرسپولیس – صبا و پدیده – راه آهن پخش شد و پس از آن نکات آماری این دو بازی همراه بازی سپاهان – ذوب آهن مورد بررسی قرار گرفت.

داوری سه بازی پخش شده هم مورد بررسی قرار گرفت که تصمیمات داوران تایید شد به جز اینکه باید در بازی پرسپولیس و صبا یک پنالتی برای پرسپولیس روی عالیشاه و یک پنالتی صبا روی آچیله اعلام می شد اما سرنگونی اسماعیل زاده در محوطه جریمه صبا به اعتقاد خسروی پنالتی نبود.

پس از کارشناسی داوری به پخش رفته و آگهی های بازرگانی ۷ دقیقه پخش شد. پس از آگهی ها فردوسی پور به بچه های والیبال به خاطر بردشان برابر ایتالیا خسته نباشید گفت و از بازی خوب بچه های بسکتبال تشکر کرد.

سپس بازی فولاد – سایپا  و نفت تهران – پیکان پخش شد. بعد از بازگشت به استودیو خسروی از ندادن حقوق داورهای لیگ دو به پایین انتقاد کرد و فردوسی پور گفت نمی دانم چرا فقط حق داوران رده پایین را نمی دهند و انقدر افراط و تفریط داریم. یک خبر ناخوشایند دیگر هم داشتیم و اینکه ما به آقای رویانیان انتقاد زیاد داشتیم و یک زمان پول زیاد داشت چرا باید به روزی برسد که به خاطر اعتصاب بازیکنان خانه اش را بفروشد و پول به آنها بدهد و در این سن و سال بی خانه شود.

پس از آن آمار و نکات دو بازی آخر پخش شد.

و در انتها فردوسی پور آخرین نقل و انتقالات فوتبال اروپا را اعلام کرد:

– مسعود شجاعی به اسپانیا می رود و قرارداد می بندد.

-فالکائو به منچستریونایتد رفت.

– ولبک به آرسنال پیوست.

– و احسان حاج صفی هم به تیمی منتقل نشده و بعد از سفر اروپا به ایران برمی گردد.

نتیجه نهایی نظرسنجی برنامه بعد از شرکت نزدیک به ۲ میلیون نفر ، ۷۳ درصد موافق تمدید قرارداد کی روش و ۲۳ درصد آرای مخالف با او بود.

در انتهای تلاش های عادل فردوسی پور برای برقراری ارتباط با علیرضا جهانبخش و سوال در خصوص وضعیت تیم آینده وی نتیجه نداد و با پخش وله سایت ۹۰ دهم شهریور ماه ۹۳ ساعت ۱:۵۶ بامداد به پایان رسید.