مشتری اسرار آمیز بوئینگ یا معاملات پشت پرده ایران و آمریکا؛ فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

1
297

بر پایه اطلاعات تاًیید نشده از سوی منابع اطلاعاتی غربی گفته می شود؛ میان فرستادگان دونالد ترامپ و جمهوری اسلامی مذاکراتی پشت پرده در یکی از کشور های اروپای غربی، سوئیس یا اتریش درجریان است.

دیروز پنجشنبه 22 ژوئن 2017 میلادی، آخرین روز برگزاری سالن هوانوردی بورژه در پاریس بود. شرکت هواپیمایی اروپایی ایر باس اعلام کرد که قرار داد فروش چهل و پنج فروند ایرباس (A320) را با شرکت هواپیمایی (ایران ایر تور) بسته است. از سوی دیگرشرکت بوئینگ اعلام کرد که ایران قصد خرید (145) فروند از انواع هواپیما های ساخت بوئینگ را دارد. ایران برای بازسازی ناوگان هوایی فرسوده خود دستکم به سیصد و پنجاه هواپیمای پیشرفته نیاز دارد.

شگفتی بزرگ هنگامی رخ داد که شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد؛ قرار داد فروش یکصد و بیست و پنج فروند هواپیما های (737 MAX) را به مبلغ چهارده میلیارد دلار با یک مشتری که از آن نام نبرد امضاء کرده است. هواپیما های (737 MAX) نوعی هواپیمای میانبرد می باشند که درخطوط داخلی و منطقه ای به جابجایی مسافرین می پردازند.

نگاه همگان متوجه این مشتری اسرار آمیز شده است. به احتمال بسیار این مشتری اسرار آمیز ایران است که به دلیل بازسازی ناوگان مسافری داخلی و منطقه ای خود قصد دارد با سفارش های هر چه بیشتر هواپیما به شرکت بوئینگ، به نوعی تحریم های تازه آمریکا علیه ایران را سست کند و تصمیمات دولت ترامپ علیه ایران را به چالش بکشد.

بیست و سوم ژوئن 2017

1 نظر

  1. امیدوارم همینطوری باشه ولی ایکاش قراردادی میبستن تا خودمون بتونیم هواپیما بسازیم البته میدونم هیچوقت غرب راضی نمیشه چون میخوان همیشه محتاجشون باشیم

نظرات بسته است