مشاور فرهنگی فرمانده سپاه: رهبر٬ احمدی‌نژاد را از نامزدی در انتخابات نهی کرده است

0
322

مهدی فضائلی، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفته علی خامنه‌ای، محمود احمدی‌نژاد را از حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری «نهی صریح» کرده است.

وی در یادداشتی نوشته که پس از دیدار احمدی‌نژاد با خامنه‌ای٬ «قطعی است که وی با نهی صریح رهبر معظم انقلاب، برای ورود به میدان رقابت انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده مواجه شده است.»

فضائلی٬ مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با نامزدی رئیس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ را برخاسته از «تدبیر، یعنی لایه‌های زیرین و صفحات پسینی ماجراها را دیدن» عنوان کرده است.

وی مخالفت خامنه‌ای را نشان‌دهنده «شجاعت» وی دانسته و افزوده وی بدنبال «پیشگیری از تکرار تجربه‌های پرهزینه و خسارت‌بار، جلوگیری از عقبگرد و یا درجا زدن، آینده‌نگری و قدرت جلوگیری از معضلات» است.

به گزارش دیگربان، به نظر می‌رسد خامنه‌ای که پیش از این حمایت صریح خود از محمود احمدی‌نژاد نسبت به سایر نامزدهای ریاست جمهوری را نشان داده بود٬ برای پرهیز از ایجاد آشفتگی‌های تازه در کشور مخالفت خود از کاندیداتوری احمدی‌نژاد را به صراحت به وی اعلام کرده است.

پیش از این نیز غلامرضا مصباحی‌مقدم٬ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به صراحت گفته بود «جامعه روحانیت هیچ اقبالی نه به شخص احمدی‌نژاد و نه به کاندیداهای مورد حمایت وی نخواهد داشت.»

‌عباس امیری‌فر٬ روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد که در دولت دهم رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بود نیز  با انتشار مطلبی نوشته بود «بنابر اخبار غیررسمی٬ ۱۰ نفر از اعضای شورای نگهبان در جلسه غیررسمی که داشته اند نظرشان ردصلاحیت احمدی‌نژاد بوده است.»