مشاور امنیت ملی آمریکا: مانع از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خواهیم شد

0
141

مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه 12 مارس 2021 تاکید کرد که واشنگتن «مانع از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری‌ها جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه ضمن تاکید این‌که «ایالات متحده مانع از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای خواهد شد» و با اشاره به این‌که «اروپایی‌ها در حال رایزنی با جمهوری اسلامی هستند»، گفت که «دولت آمریکا منتظر پاسخ جمهوری اسلامی درباره نحوه پیشرفت در مذاکرات است».

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که «اجماعی برای ممانعت از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای وجود دارد».

سالیوان ماه گذشته نیز با اعلام این که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «مصمم است تا جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست نیابد»، گفت دیپلماسی بهترین راه برای ممانعت از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای است.

این مقام آمریکایی همچنین افزود که جمهوری اسلامی تاکنون به پیشنهاد ایالات متحده برای ورود به مذاکرات با میانجی‌گری اروپا، پاسخی نداده است.
او در این راستا همچنین گفت که «این جمهوری اسلامی است که اکنون در انزوای است – و نه ایالات متحده آمریکا- توپ اکنون در زمین جمهوری اسلامی است».
جیک سالیوان در ادامه تاکید کرد که «بایدن همچنان آماده مذاکره درباره بازگشت به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی است»، و «آمادگی دارد با جمهوری اسلامی درباره نحوه اعمال مجدد و قاطعانه محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای آنها به مذاکره بنشیند».

العربیه نوشت؛ مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این پیشنهاد کشورش همچنان پا بر جا است، چرا که به قول او واشنگتن معتقد است دیپلماسی بهترین راهکار برای پرداختن به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی است.