مسمومیت غذایی ۳۰ معلول آسایشگاهی در پاکدشت

0
150

سخنگوی اورژانس کشور از نمونه برداری غذاهایی که ۳۰ نفر از معلولان آسایشگاهی در پاکدشت را مسموم کرده خبر داد و گفت: مرگ ۳ نفر از معلولان تائید شده و حال یک نفر دیگر وخیم است و نتیجه نمونه برداری به زودی اعلام می شود.

مجتبی خالدی از مسمومیت غذایی 30 نفر از معلولان آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و اظهار کرد: در ساعت 20:10 روز یکشنبه با مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس تماس گرفته و گزارش دادند که تعدادی از معلولان آسایشگاه به مشکلات گوارشی ائم از تهوع، استفراغ و اسهال دچار شدند به طوری که تعداد 30 تن از ساکنان آسایشگاه را درگیر کرده و حتی سه تن از این افراد پیش از انتقال به مراکز درمانی و بهداشتی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: فوت‌شدگان متولد سال‌های 1336، 37 و 45 بودند و 27 تن دیگر که مسموم شده بودند به بیمارستان زعیم پاکدشت منتقل و اقدامات درمانی و دارویی آن‌ها انجام شد و مجددا به آسایشگاه بازگشتند. البته هنوز هم تعدادی از این 27 نفر در حال مصرف دارو جهت بهبودی کامل هستند. البته هنوز حال یکی از این 27 تن به حالت اول باز  نگشته و برای انجام درمان‌های تخصصی به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده است.

خالدی درباره علت این مسمومیت گفت: نمونه غذاها و موادی که این افراد مصرف کرده‌اند توسط تیم بهداشتی جمع‌آوری و به آزمایشگاه فرستاده شده است و اگر فردا جواب آزمایش‌ها آماده شود دقیقا می‌توانیم بگوییم که مسمومیت به چه علت بوده است. البته نظارت بهداشتی ما روی آسایشگاه همچنان ادامه دارد. علاوه بر آن اورژانس نیز این آمادگی این را دارد که اگر دوباره برای افرادی که دچار مسمومیت شده بودند مشکل گوارشی ایجاد شد سریعا وارد عمل شود.

به گزارش فارس؛ سخنگوی اورژانس کشور یادآور شد: علت بروز این مسمومیت از دو جنبه پلیسی و بهداشتی در حال پیگیری است که ما از جنبه بهداشتی می‌توانیم اعلام کنیم که غذایی که این 30 نفر مصرف کرده‌اند نمونه‌برداری و به آزمایشگاه وزارت بهداشت و پزشکی قانونی ارسال شده است تا مشخص شود که علت مرگ آنها، مسموم بودن غذاها و یا اینکه این غذاها حاوی میکروب خاصی بوده است.