مسئولیت موشک‌باران جولان را گروه لشکر قدس بر عهده گرفت

0
10

پس از پرتاب 3 موشک از خاک سوریه به سمت بلندی‌های جولان، «لشکر قدس» یکی از گروه‌‌های مسلح فلسطینی مورد حمایت رژیم بشار اسد، یکشنبه 20 فروردین، مسئولیت حمله موشکی به سایت‌های ارتش اسرائیل در جولان اشغالی را بر عهده گرفت.

این گروه مسلح فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این موشک‌باران در پاسخ به حمله پلیس وارتش اسرائیل به مسجد الاقصی انجام گرفته است.

این تحولات پس از آن رخ داد که دو روز پیش موشک‌هایی از لبنان به سمت شهرک‌های یهودی‌نشین در شمال اسرائیل شلیک شد و هیچکس مسئولیت آن را به عهده نگرفت. اما اسرائیل جنبش حماس را مسئول دانست و با حمله به غزه و جنوب لبنان پاسخ داد.

این رویدادها پس تنش شدید اخیر در مسجد الاقصی در شرق قدس صورت گرفت.

این یک گروه مسلح فلسطینی وفادار به رژیم سوریه و از حامیان ارتش سوریه است.

العربیه نوشت؛ این گروه شبه‌نظامی که در 6 اکتبر 2013 در خاک سوریه تأسیس شد، در بیانیه‌های خود پس از تاسیس تاکید کرد که «به حمایت از رژیم اسد، آزادی قدس و آزادسازی تمام سرزمین فلسطین پس از پاکسازی سوریه از تروریسم، متعهد شده است.»

ساختار نظامی و تشکیلاتی این گروه در سال 2015 با حمایت روسیه بازسازی شد.

بر اساس گزارش «لانگ وار ژورنال»، ارتباط این گروه مسلح با ارتش روسیه در خاک سوریه طی بسیاری از نبردها کاملا مشخص و واضح بوده است.

طبق این گزارش، ارتش روسیه طی چند سال گذشته به بسیاری از رهبران این گروه نشان افتخار اعطا کرده است.

در حال حاضر «لشکر قدس» به فرماندهی شخصی فلسطینی به نام «محمد سعید» به «سپاه پنجم» در سوریه وابسته است و مورد حمایت مستقیم روسیه است.

این گروه مسلح فلسطینی پیش از این در حلب حضوری فعال داشته و سپس به استان دیرالزور منتقل شد.

ارتش اسرائیل بامداد امروز اعلام کرد که «جنگنده‌های این کشور در پاسخ به شلیک موشک‌ به سمت جولان، یک مجتمع، سامانه‌های راداری و توپخانه ارتش سوریه را بمباران کرده است.»

ارتش اسرائیل دولت سوریه را مسئول تمام اقدامات نظامی که در قلمرو آن کشور اتفاق می‌افتد، دانست.