مسئولين پاركينگ هتل همای تهران (شرایتون) را هم از اين هتل جدا كرده و به تملك خود درآوردند!

0
389

همانگونه که روزنامه شرق در گذشته اشاره داشته بود، تخلف مالی عجیبی در فروش این هتل‌ها در تاریخ خریدوفروش‌های سازمان تامین‌اجتماعی به ثبت رسیده است. چنانچه در سال۹۰ ارزش 10هزارمتر زمین هتل «هما» دست‌کم ۳۰۰میلیاردتومان برآورد شده بود اما ایران‌ایر آن را به قیمت تنها ۴۷میلیارد به خانم «ع» فروخت! که البته  همسر این خانم یکی از پیمانکاران اصلی ایران ایر بود که زمین را به اسم همسرخود خرید.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، واگذاری هتل‌های هما به سازمان تامین اجتماعی در زمان مرتضوی به دو سال و چند ماه قبل بر می‌گردد، مجموعه هتل‌های هما به عنوان یکی از دارایی‌های زیان ده شرکت هواپیمایی هما یا‌‌ همان ایران ایر آبان ماه سال ۹۱ پس از ۴ بار عرضه در فرابورس در مراسمی در سالن زمرد هتل همای تهران با حضور معاون اول رییس جمهور وقت و سعید مرتضوی به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی و مدیر عامل وقت ایران ایر به تامین اجتماعی با قیمت چیزی حدود ۶۵۰ میلیارد تومان واگذار شد و قرار شد ۵۰۰ میلیارد آن صرف نوسازی ناوگان ایران ایر شود.

ماجرا از این قرار است که ۱۰هزار متر مربع از مساحت پارکینگ و زمین پشت هتل هما اکنون صاحبی به غیر از تامین اجتماعی دارد، مالکی که بابت ادعای خود سند رو کرده است، سندی که نشان می‌دهد، تمام تاسیسات و پارکینگ هتل در این ۱۰ هزار متر مربع قرار دارد و اگر به فروش رضایت ندهد، هتل بدون تاسیسات و پارکینگ می‌ماند.

یک منبع آگاه در این باره با ارسال گزارشی به خبرنامه ملّی ایرانیان یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی پیگیر آن است که از طریق دادگاه معامله فروش ۱۰ هزار مترمربع باطل شود و این ۱۰ هزار متر دوباره به ایران ایر برگردد و تامین اجتماعی با ایران ایر مجدد بر سر این ۱۰ هزار متر به توافق برسد چراکه در واگذاری، قیمت مجموعه بدون در نظر گرفتن این مساحت از پارکینگ و زمین اعلام شده است.

وی ادامه داد: زمین ۱۰ هزار متری قبل از واگذاری از مجموعه منفک شده بود. ایران ایر بعد از دومین بار عرضه که باز هم خریداری پیدا نکرد، از انجایی که فهمیده بود هتل‌های هما اگر هم تک تک برای فروش گذاشته شوند، مشتری پیدا نمی‌کنند و نیاز به پول نقد داشت بنابراین به این نتیجه رسید که بخشی از هتل هما را از مجموعه جدا کند و این زمین را جداگانه به فروش بگذارد.

این منبع آگاه با بیان اینکه کسی که این ۱۰ هزار متر زمین را خریده یک زن خانه دار است، گفت: مالک این ۱۰ هزار متر مربع سند رسمی دارد که قطعا سازمان تامین اجتماعی در دادگاه از پس این سند رسمی بر نمی‌آید مگر اینکه به صورت توافقی موضوع را حل کند اما خود مجموعه هما آنقدر بودجه ندارد که بتواند این زمین را بخرد و اگر کار به آنجا رسید از بودجه سازمان باید هزینه شود که قطعا قیمت این زمین نسبت به سال خرید چندین درصد افزایش یافته است.

همانطور که ماه ها پیش در جرائد آمد، وی نیز اشاره داشت: مالک این زمین یک زن خانه دار است که همسر این خانم که یکی از پیمانکاران اصلی ایران ایر محسوب می‌شود، زمین را به اسم همسرخود خریده است.

مهر ماه امسال نیز ایاز الماسی، یکی از مدیران گروه هتل‌های «هما» با بیان اینکه تصمیم ایران‌ایر برای فروش هتل‌های «هما» از اول اشتباه بود و تنها برای پرداخت حقوق کارکنانش هتل را فروخته، در گفتگوئی با ایلنا می‌گوید: «زمین ۱۰هزارمترمربعی هتل «هما» که بخشی از آن، پارکینگ هتل بود و در بخشی از آن تاسیسات هتل مستقر است، سال۹۰ یعنی یک‌سال قبل از واگذاری جدا و بعد از مدتی به یک شخص حقیقی فروخته شد.

این زمین سه نبش در بهترین نقطه تهران است که ایران‌ایر آن را به قیمت نازل فروخت. شنیده‌ها حاکی از آن است که در سال۹۰ این زمین حداقل ۳۰۰میلیاردتومان ارزش داشت اما ایران‌ایر آن را به قیمت تنها ۴۷میلیارد به خانم «ع» فروخت، این در حالی است که قیمت همین زمین در حال حاضر حداقل دوبرابر شده است.» این در حالی است که صاحبان جدید «هما» معتقدند، درست است که زمین ارزان‌تر از قیمت اصلی فروخته شده و باید به دو برابر قیمت فروخته می‌شد اما نه، قیمت این زمین با کاربری خدماتی ارزشی بیش از این ندارد. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه مالک زمین جداشده از هتل سند معتبری در اختیار دارد، اعتراض سازمان تامین‌اجتماعی در دادگاه به جایی نرسد.
مدیران جدید هتل «هما» مدعی هستند، از اینکه هتل بدون این زمین به سازمان واگذار شد بی‌اطلاع بودند و یک کار‌شناس عمولی که متخصص این کار نبود برای عقد قرارداد واگذاری اعزام شده بود. این در حالی است که الماسی معتقد است این توجیه منطقی نیست چراکه این ۱۰هزارمترمربع در زمان مدیریت آقای برزین به عنوان مدیر هتل‌های «هما» فروخته شد و آقای برزین بعد از واگذاری هم تا مدتی مدیر هتل «هما» باقی ماند و قطعا در جریان امور قرار داشت.
طبق آخرین خبر دریافتی از ایران و با توجه به قدمت هتل همای تهران ( شرایتون) و لزوم رسیدگی در جهت بهبود کیفیت خدمات این هتل متاسفانه این بار با تصمیم تعجب آوری مدیران ارشد این سازمان پارکینگ این هتل را از سرویس خدمات به میهمانان حذف نموده و بنا به اعلام فردی که خریدار این زمین است با حکم قضایی اعلام به تحویل این پارکینک نموده است و با اعتراض کارکنان دلسوز این مجموعه روبرو شده است .