مرگ ۹۲۷ بر اثر کرونا در ۴ روز گذشته در ایران

0
128

این نگرانی وجود دارد با توجه به تعطیلی‌های پیش ‌رو (پنجشنه، جمعه و شنبه) در شهرهای مختلف با موج جدیدی از سفرها روبه‌رو باشیم آن هم در شرایطی که ۲۶ استان کشور از نظر افزایش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

در هفته جاری تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور در ۲ روز شنبه و دوشنبه برای نخستین‌بار در ۸‌ ماه گذشته به ۲۵۴ و ۲۷۲ رسید. در چنین وضعیتی نکته مهمی که از سوی کارشناسان و مسئولان ستاد مقابله با کرونا بر آن تأکید می‌شود «سفر نرفتن» و «ممنوع شدن مسافرت» است.

هم‌اکنون تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌ شرقی، خراسان‌ جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان ‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌ غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌ شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 

در این بین نکته مهمی که به ‌نظر می‌رسد این است که تعطیلات ۳ روزه آخر این هفته می‌تواند فرصتی باشد تا خانواده‌ها از خانه‌های خود خارج نشوند و به‌نوعی به کند شدن روند گسترش بیماری کوویدـ۱۹ و زنجیره ابتلا به کرونا کمک کنند. 

همشهری نوشت؛ اگر به فکر سفر هستید و در حال برنامه‌ریزی، به یاد داشته باشید که در طول ۴ روز گذشته ۹۲۷ هموطن در شهرهای مختلف که ممکن است مقصد سفر شما باشند، جانشان را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.